Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

DAB LIDRT 12/4

Detale

Nazwa producentaDAB
Nazwa modeluDAB LIDRT 12/4
Typ pojazduAutobus
PodwozieLeyland LIDRT 12/4
NadwozieDAB Serie II
SilnikLeyland EO.680
Skrzynia biegówVoith DIWA 501
Liczba Napędów1
Układ Drzwi2-2-0
Liczba Osi2
Liczba modułów1
długość11950mm
Szerokość2500mm
Całkowita pojemność pasażerska91-
Miejsc siedzących45-
Inne informacje:
From 1964 till 1972 Københavns Sporveje (KS) gradually replaced its tram network with diesel buses. Following the delivery of 299 vehicles from DAB on the Leyland LIDRT 1/2 SP chassis, a second major delivery (the "Serie 2") was delivered from 1967 till 1970. The prototype (no. 211) had been delivered in 1966. Until 1970 further 250 vehicles (nos. 261-510) were delivered to the KS. All 251 vehicles were merged into the fleet of Hovedstadsområdets Trafikselskab (HT) in 1974. 20 similar vehicles were delivered to Amagerbanen A/S (nos. 1035-1054). They were merged into the fleet of the HT in 1974 (HT nos. 2035-2054). The first vehicles were withdrawn from service with the HT in 1980. The last one was withdrawn from service with the HT in 1989. The "Serie 2" was the standard diesel bus model of Dansk Automobil Byggeri (DAB) from 1967 till 1975. It was delivered in various models, the major part on Leyland LIDRT 12/2, 12/2 and 12/4 chassis to several public and private Danish operators. Another 24 vehicles on the LIDRT 12/4 chassis were delivered to CGTE/TPG in Geneva in 1970-1971. http://myldretid.dk/artikler/nr/64
Wyprodukowany: 1966-1970

Przewoźnicy

Miasta

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: