Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Nazwa producenta | WPK Słupsk |
Nazwa modelu | WPK / Ikarus 280.26E |
Modernizacja (nie fabryczna) | |
Typ pojazdu | Trolejbus |
Podwozie | Ikarus 280 |
Nadwozie | Ikarus 280 |
Silnik | Elmor DK-210A3P |
Liczba Napędów | 1 |
Układ Drzwi | 4-4-4-4 |
Liczba Osi | |
Liczba modułów | |
długość | 16500mm |
Szerokość | 2500mm |
Wysokość | 3160mm |
Inne informacje: Trolejbus wyprodukowało WPK Słupsk. W październiku 1987 przystąpił do pracy gospodarczy zespół, powołany przez dyrektora WPK. Wykorzystano 7-letnie, używane nadwozie ikarusa z MPK Łódź. Zastosowano silnik szeregowo-bocznikowy DK210A3P produkcji Elmor o mocy ciągłej 110kW, który posłużył jako jednostka napędowa. Jako silniki pomocnicze zastosowano DK661A1 (napęd alternatora i dmuchawy) oraz DK408A (napęd sprężarki i pompy wspomagania). Trolejbus wykonano w trudnych warunkach słupskiej zajezdni w ciągu 2 miesięcy. 6 stycznia 1988 rozpoczął on służbę liniową. Oporniki rozruchowe umieszczono w przedniej sekcji, tuż za pierwszą osią, zaś styczniki - po lewej stronie nadwozia, również w bliskości przedniej osi. | |
Wyprodukowany: | 1987-1987 |