Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Nobina Sverige AB/

Solaris Trollino 12 #6991

19 maja 2010 - Landskrona, zajezdnia. Za tylną klapą tamtejszych trolejbusów kryje się elektryczna sprężarka (po lewej) i bateria/akumulator 380V umożliwiający przejechanie do około 4 km z prędkością 20-30 km/h. Wykorzystuje się to np. podczas wyjazdów i zjazdów gdyż zajezdnia jest oddalona od sieci o niecały kilometr.
Autor: Cyklisten
edytor
Komentarze: 3

3 stycznia 2012 - Landskrona, Kolonigatan. Przystrojony świątecznie trolejbus mija dwa nowe, ale kontrastujące ze sobą osiedla.
Autor: Cyklisten
edytor
1 lipca 2016 - Landskrona - Skeppsbron. Zwykle staram się opisać tylko poszczególne typy taboru, ale tym razem można pozwolić sobie na przedstawienie każdego wozu z osobna (jest ich w sumie raptem pięć). To zaczynamy od 6991 o nazwie "Ella", czyli Ganz/Solarisa Trollino 12 wyprodukowanego w 2003 roku. Jest to owoc polsko-węgierskiej współpracy, gdyż układ napędowy stworzony został przez Ganz Transelektro, a w jego skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 165kW ze sterowaniem asynchronicznym pozwalający osiągać prędkość maksymalną 65 km/h. W trolejbusie zamontowano również baterie trakcyjne o pojemności 30Ah umożliwiające przejazd ok. 4 km bez zasilania z sieci trakcyjnej z prędkością około 30 km/h. Pojazd jest 3-drzwiowy (układ 2-2-1), a na pokład może zabrać 63 pasażerów w czego 29 na miejscach siedzących.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 1

1 lipca 2016 - Landskrona - Skeppsbron. Wszystkie starsze trolejbusy przeszły w zeszłym roku remonty nadwozia. Ciemną zieleń zastąpił jaśniejszy i atrakcyjniejszy dla oka jej odcień. Niestety naprawy wykonano dość niedbale. Nie zachowano bowiem choćby charakterystycznych czarnych wykończeń z silikonu na łączeniach elementów nadwozia. A prawdziwym kuriozum jest umiejscowienie tablicy rejestracyjnym na przedniej klapie zamiast w miejscu do tego przeznaczonym. Domyślam się, że obsłudze serwisowej nie chciało się jej demontować w przypadku konieczności holowania wozu. Wyszło słabo...
Autor: Misiek194
edytor
20 października 2017 - Landskrona, Storgatan. Przejazdy techniczne oraz krótkie przerwy na krańcówkach w większości odbywane są z napisem Skånetrafiken na wyświetlaczu. Pasażerowie i tak to ignorują i chcą wsiadać, mimo, że nie wyświetla się numer linii.
Autor: Gumiś
limiteredytor
20 października 2017 - Landskrona, zajezdnia. W pierwszej chwili myślałem, że ten trolejbus jest zepsuty, a okazało się, że po prostu trwa ładowanie baterii trakcyjnych przed wyjazdem na popołudniowy szczyt. Na zajezdni schowany był również najnowszy Solaris Trollino, który tego dnia w ogóle nie kursował.
Autor: Gumiś
limiteredytor
20 października 2017 - Landskrona, Storgatan. Ganz włącza się na popołudniowy szczyt linii 3. Za chwilę stanie przy daszkach, ale i tak musi wyjść podpiąć się ręcznie, bo tylko jeden z pięciu trolejbusów ma automatyczne pantografy.
Autor: Gumiś
limiteredytor
5 lipca 2018 - Landskrona, Stationen
Autor: Lada 2101

11 maja 2019 - Landskrona, Kolonigatan. Jak już wcześniej pisałem, pomimo dostaw pojazdów zasilanych bateriami Ella wraz z siostrami mają się dobrze. Jednak podobnie jak inni, także i ja nie mogę przeboleć tego umiejscowienia tablic po przelakierowaniu w nowe barwy miejskie. Podobnie drażni brak srebrnego pasa łączącego przednie światła, ale ten problem jest plagą nie do pokonania - pojawia się też na regionalnych Solarisach 3 generacji, które z jakiegoś powodu przeszły naprawę frontu.
Autor: Cyklisten
edytor
Komentarze: 2

13 lipca 2019 - Landskrona, Storgatan.
Autor: Kamil Korczak

13 lipca 2019 - Landskrona, Eriksgatan.
Autor: Kamil Korczak

Solaris Trollino 12 #6992

8 stycznia 2015 - Landskrona, Skeppsbron. W niedzielnym rozkładzie trolejbusowa linia 3 kursuje co 15 minut, a czas przejazdu trasy to 9 minut, czyli kursowały dwa pojazdy (obecnie w mieście znajduje się pięć Trollino), a ten trzeci na zdjęciu stał sobie chyba jako rezerwa. W tym roku pierwsze trzy Solarisy osiągną wiek 12 lat, który w wypadku autobusów jest wiekiem maksymalnym dopuszczanym przez organizatora, tutaj na szczęście nie ma ustalonej jakiejś konkretnej granicy.
Autor: Cyklisten
edytor
Komentarze: 6

1 lipca 2016 - Landskrona, Skeppsbron. Elwirka wycofuje, aby za chwilę podłączyć na hol MANa Lion`s City M i pomknąć do zajezdni.
Autor: Misiek194
edytor
1 lipca 2016 - Landskrona, Storgatan. Trolejbus 6992 to "Elvira", która należy do pierwszej trójki "dziewcząt" zakupionych w 2003 roku. Wóz mierzy 12,15m długości, 2,6m szerokości i 3,6m wysokości.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

1 lipca 2016 - Landskrona, Kolgatan. A tu mamy ciekawostkę nie lada. Trolejbus jadąc na zasilaniu bateryjnym holuje do zajezdni 10-metrowego lion`sa. Świat się kończy!
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

20 października 2017 - Landskrona, Kolonigatan. Trolejbusy w Landskronie jeżdżą raczej powoli, jest to bardzo spacerowa jazda. Zastanawia mnie osprzęt sieciowy w tym mieście, te zawiesie jakieś dziwne, nigdy wcześniej takich nie widziałem w żadnym innym mieście.
Autor: Gumiś
limiteredytor
20 października 2017 - Landskrona, Storgatan. Tabor trolejbusowy wydaje się dobrze utrzymany, plus za modernizację wozów, której dokonali jakiś czas temu - ładniejsze malowanie, nowe osłony na dachu, wymieniono też kierownice z tego co zauważyłem. Niestety, gdy przyjrzymy się detalom wewnątrz wozów, to wychodzi brak oryginalnych części zamiennych i stosowanie różnego typu własnych patentów. Ale to już czepialstwo, bo z punktu widzenia przeciętnego pasażera jest bardzo dobrze. Wozy są czyste, nie zniszczone i wygodne.
Autor: Gumiś
limiteredytor
20 października 2017 - Landskrona, Kolonigatan. W Landskronie po raz pierwszy miałem okazję przejechać się Trollino z osprzętem firmy Ganz. Ogólnie wrażenia z jazdy są dobre, ale jak przyjrzałem się pantografom i okazało się, że są metalowe, to aż mi się włosy zjeżyły. Myślałem, że takich już nikt nie stosuje od kiedy produkowane są elastyczne z tworzywa sztucznego, które pracują na sieci dużo lepiej niż metalowe. W ganzach są inne zwijarki niż w skodach, a także odziwo inne buty, muszą więc stosować dwa różne rodzaje wkładek grafitowych. Dziwne, że nie wprowadzą unifikacji w tej kwestii.
Autor: Gumiś
limiteredytor
Komentarze: 1

20 października 2017 - Landskrona, Kolonigatan. Przez większość dnia linię 3 obsługują jedynie dwa trolejbusy. Wyjątkiem jest poranny i popołudniowy szczyt, gdy jeżdżą cztery pojazdy. Plany dla kierowców są fatalne, robią chyba po 20 kółek na zmianę i praktycznie nie mają przerw, na każdej krańcówce przyjazd i po chwili odjazd.
Autor: Gumiś
limiteredytor
Komentarze: 1

Solaris Trollino 12 #6993

1 lipca 2016 - Landskrona, Kolonigatan. Jeden z trzech Ganz/Solarisów Trollino 12 od tyłu.
Autor: Misiek194
edytor
1 lipca 2016 - Landskrona, Kolonigatan. I pora na 6993, czyli "Ellen". Jak nie trudno zauważyć, wszystkim trolejbusom nadano imiona rozpoczynające się od EL, co zapewne jest nawiązaniem do ich elektrycznego napędu.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

20 października 2017 - Landskrona, Skeppsbron. Będąc w Szwecji nie mogłem odmówić sobie przyjemności odwiedzenia Landskrony. Zawsze intrygowała mnie ta malutka sieć trolejbusowa. Pierwszy szok to całkowity brak urządzeń na sieci - nie ma zwrotnic, zjazdówek, ani nawet izolatorów sekcyjnych. Zajezdnia oddalona jest od sieci trakcyjnej o niecały kilometr. Trolejbusy pokonują tę trasę na bateriach / agregacie spalinowym, w zależności od wozu. Wszystkich trolejbusów w mieście jest 5. Są to Trollino 12 z różnych lat. Trzy z osprzętem firmy Ganz i bateriami trakcyjnymi, dwa z osprzętem Skody, z czego jeden z bateriami, a drugi z agregatem diesla. Co ciekawe, tylko jeden trolejbus ma automatyczne pantografy, co dziwi, gdyż korzystają z zasilania alternatywnego codziennie.
Autor: Gumiś
limiteredytor
Komentarze: 1

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: