Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

LINZ AG für Energie, Telekommunikation, Verkehr und Kommunale Dienste/

ESG T2 #VI

25 stycznia 2006 - Linz. Pöstlingbergbahn.
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
Komentarze: 3

25 stycznia 2006 - Linz. Pöstlingbergbahn.
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
Komentarze: 2

11 maja 2007 - Linz, AT - Postlingberg: I visited the unique Postlingbergbahn just before it was `modernised` in 2008-9. This is one of the steepest tram lines in the world, reaching a gradient 11.6% or 1:9 without rack, cable or any other assistance. It was separate from the Linz city tramways because their track is an unusual 900mm wide and the Postlingbergbahn was a metre gauge line. There is the top station showing two of the 1958-built trams - note their Roman numbering system and the continued use of trolley poles. Linz city completely re-gauged the line to 900mm and swept away nearly all these old trams. They put in a connection to their other lines, plus three new low-floor Bombardier Flexity trams specially modified for the steep gradient, so services can now run right through from here to Linz Hauptbahnhof.
Autor: dvigar
edytor

ESG T2 #VIII

1 maja 2022 - Linz, Pöstlingberg. Mój entuzjazm na widok tego wagonu szybko ustąpił miejsca rozczarowaniu. Mimo zabytkowego wyglądu zewnętrznego, jest to po prostu wydmuszka nie mająca nic wspólnego z zabytkiem. W wagonie zastosowano zupełnie nowy napęd składający się z silników prądu przemiennego i falownika.
Autor: Tramwajarz

1 maja 2022 - Linz, Pöstlingberg.
Autor: Matej

ESG T2 #X

11 maja 2007 - Linz, AT - Remise Kleinmunchen: Inside the main Linz depot and works are these three rarely seen Postlingberg trams, which were the ones that survived the 2008 scrapping and line modernisation and still exist today. Note that they are standing on temporary accommodation bogies - (why? do try and keep up.....)
Autor: dvigar
edytor

ESG T2 #XI

8 maja 2011 - Linz, Pöstlingberg. Jeden z trzech zrewitalizowanych wagonów przez konsorcjum Vossloh Kiepe za 6 milionów €. Konstrukcja tramwaju wszystkim (prócz wyglądem ;-)) dorównuje nowoczesnym trendom budowy wagonów tramwajowych; sterowanie mikroprocesorowe, asynchroniczne silniki, hamulce tarczowe i inne bajery. W tle panorama Linzu.
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
Komentarze: 5

ESG T2 #XIV

11 maja 2007 - Linz, AT - Urfahr: The lower station of the metre gauge Postlingbergbahn with car #XIV waiting to make its next trip up the very steep ascent. All this was soon to be swept away in the name of progress, when the city tramway, which ended just outside the station, was joined to a regauged and modernised line.
Autor: dvigar
edytor

ESG T2 #XVI

11 maja 2007 - Linz, AT - Postlingberg: Two of the Postlingberg trams at a passing loop on the way up the mountain. This line was built in 1898 and was originally worked by open-sided trams until the 1950s, when a fleet of these locally-built cars took over. One of the original cars is (was?) still in the depot and came out on special occasions, although since the gauge change I wonder if it can run on the line any more.
Autor: dvigar
edytor
11 maja 2007 - Linz, AT - Polstlingbergbahn: Tram XVI again, with another of the fleet. The trams have just crossed a road on the way up the mountain and have paused for a photograph. Most of these trams were scrapped when the track gauge was narrowed to 900mm and just three survived.
Autor: dvigar
edytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: