Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Verkehrsbetriebe Zürich/

Hess BGT-N2D #162

3 czerwca 2014 - Zürich, Witikonerstrasse. 34 to linia uzupełniająca z krótką trasą z Klusplatz do położonego wysoko na wzgórzach osiedla Witikon - warta polecenia. Częstotliwość kursowania standardowa co 7-8 minut, tylko w dni świąteczne co 10 min. Do obsługi linii wystarczają 4 wozy.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 1

3 czerwca 2014 - Zürich, Trichtenhausenstrasse. W najbliższych latach w Zurychu planuje się wprowadzić szereg zmian w komunikacji trolejbusowej. W związku z budową trasy tramwajowej do Schlieren, linia trolejbusowa 31 zostanie skrócona w swoim północnym odcinku do Altstetten. W zamian do 2016 r. ma zostać ona z kolei przedłużona w południowej części miasta z Hegibachplatz do osiedla Witikon po trasie linii 34, która ulegnie likwidacji. Tym samym mieszkańcy Witikon zyskają bezpośrednie polączenie z centrum miasta (do tej pory musieli się przesiadać na tramwaj na Klusplatz). Dwuprzeguby na krętej i stromej Witikonerstrasse to będzie coś!
Autor: Misiek194
edytor

Hess BGT-N2D #163

5 czerwca 2014 - Zürich, Regensdorferstrasse. Nauka jazdy, sporo się takich kulało po mieście.
Autor: Misiek194
edytor

Hess BGT-N2D #164

6 sierpnia 2021 - Zurych, pętla Triemli.
Hess wieczorową porą oczekuje czasu swojego odjazdu w stronę Bhf. Tiefenbrunnen.

Autor: Krzysztof Stelmach

5 marca 2023 - Zurych, Winterthurerstrasse.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver

Hess BGT-N2D #165

5 czerwca 2014 - Zürich, Tannenrauchstrasse. I wreszcie linia 72: Milchbuck - Morgental. Od poniedziałku do soboty spotkamy tu 9 przegubowych trolejbusów kursujących co 7-8 minut. W szczytach przewozowych dochodzi jeszcze jedna para dodatków (czyli jest 10 wozów). W niedziele i święta z kolei częstotliwość spada do co 10 minut, a ilość wozów na linii do 7.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 1

Hess BGT-N2D #167

3 czerwca 2014 - Zürich, Hardbrücke. Linia 71 jest najmłodszą i jednocześnie najkrótszą linią w Zurychu, w dodatku funkcjonującą tylko jako wzmocnienie (linii 33 i 72) wyłącznie w szczytach przewozowych na odcinku z Rosengartenstrasse do Albisriederplatz. Potrafią tam być naprawdę duże napełnienia. Częstotliwość kursowania co 7-8 minut, a do obsługi potrzeba 3 trolejbusów.
Autor: Misiek194
edytor
5 czerwca 2014 - Zürich, Regensdorferstrasse. A tu mamy Hessa BGT-N2D Swisstrolley4. Nie, to nie pomyłka - wygląda identycznie jak Swisstrolley3. Różnice kryją się wewnątrz. Nowa generacja szwajcarskich trolejbusów charakteryzuje się zupełnie nową, znacznie lżejszą konstrukcją szkieletu. Dzięki temu możliwe było wyposażenie tych pojazdów w mniejsze gabarytowo oraz nieco słabsze silniki elektryczne 2x120kW, które tak jak w poprzedniku napędzają środkową i tylną oś. Zamontowano również napęd dodatkowy, ale już w postaci litowo-jonowych baterii o łącznej mocy 75kW. Póki co po Zurychu jeździ 21 takich trolejbusów zakupionych w 2013 roku i oznaczonych numerami 162-182.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 1

Hess BGT-N2D #168

5 czerwca 2014 - Zürich, Regensdorferstrasse. Z tyłu Swisstroley3 i Swisstrolley4 praktycznie się nie różnią - może wyjąwszy diodowe wyświetlacze w tych nowszych, chociaż starsze też są w takie doposażane.
Autor: Misiek194
edytor

Hess BGT-N2D #170

9 sierpnia 2021 - Zurych, Letzigraben.
Hess w drodze do Triemli, tuż za światłami zajdzie potrzeba odpięcia się od sieci, bowiem za następnym skrzyżowaniem kończy się sieć. Trolejbusem jeszcze nie jechałem, na trolejbusowe przejażdżki czas będzie jutro.

Autor: Krzysztof Stelmach

Hess BGT-N2D #172

6 sierpnia 2021 - Zurych, Triemlistraße.
No i wylądowałem tutaj. Jeszcze przez najbliższy tydzień z kawałkiem jest szansa na wykonanie kilku fotek z tej okolicy. ;) A sam trolejbus jedzie na bateriach z powodu zniszczenia fragmentów sieci trakcyjnej na Triemlistraße i In der Ey. Kolorowa taśma jest tu oznaczeniem dla ciężarówek, że sieć wisi nisko i czeka na naprawę.

Autor: Krzysztof Stelmach

Komentarze: 1

Hess BGT-N2D #173

3 marca 2023 - Zurych, Aemtlerstrasse.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver

Hess BGT-N2D #174

5 czerwca 2014 - Zürich, Regensdorferstrasse. Linia 46 też jest całkiem przyjemna. Można nią dojechać z Bahnhofquai (HB) do osiedla Rütihof. W dni powszednie i soboty trolejbusy tej linii kursują co 7-8 minut, w szczytach przewozowych nawet co 5-6 minut, w dni świąteczne co 10 minut. W szczycie porannym spotkać można tu 10 wozów, w popołudniowym - 9, w pozostałych porach - 7. Warto dodać, że w szczycie porannym (między 7.00-8.00) pojawiają się też dodatkowe wzmocnienia w postaci dieslowych autobusów na odcinku Lehenstrasse - HB, dzięki którym częstotliwość kursowania wzrasta nawet do co 2-3 minuty.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 4

Hess BGT-N2D #176

3 czerwca 2014 - Zürich, Hardbrücke. Trolejbusy mają zostać również skierowane do obsługi linii autobusowej nr 69 z Milchbuck do ETH Hönggerberg, która w zasadzie jest już zelektryfikowana, ale brakuje taboru do jej obsługi. A mają się tam pojawić podobno dwuprzegubowce. Wreszcie dalekosiężne plany (2025 rok) zakładają również zadrutowanie obecnej linii autobusowej nr 80. To będzie zupełnie nowy, ok. 10-kilometrowy odcinek sieci trakcyjnej w północno-wschodniej części Zurychu z Triemli do Bahnhof Oerlikon Nord - mają rozmach!
Autor: Misiek194
edytor
5 czerwca 2014 - Zürich, Tannenrauchstrasse. Na wszystkich przystankach komunikacji miejskiej w Zurychu znajdują się biletomaty, które wydają już skasowane bilety. W tej sytuacji można było zrezygnować z kasowników w pojazdach.
Autor: Misiek194
edytor

Hess BGT-N2D #177

5 czerwca 2014 - Zürich, Tannenrauchstrasse. Krótki przegląd taboru trolejbusowego występującego w Zurychu. Lokalny przewoźnik VBZ posiada łącznie 77 trajtków: 18 przegubowych Hessów Swisstrolley3 (144-161) i 21 Swisstrolley4 (162-182), ponadto 31 dwuprzegubowych Hessów LighTram3 oraz ostatnich 7 przegubowych, średniopodłogowych Mercedesów O405GTZ.
Autor: Misiek194
edytor

Hess BGT-N2D #178

3 czerwca 2014 - Zürich, Seefeldstrasse. Takie nietypowe ujęcie. Służby miejskie w akcji.
Autor: Misiek194
edytor
19 grudnia 2022 - Zürich, Hardbrücke.
Autor: Solaris536

Hess BGT-N2D #179

5 czerwca 2014 - Zürich. We wnętrzu Swisstrolley4 różni się od generację starszej wersji dosłownie detalami m.in. LED-owym oświetleniem przedziału pasażerskiego. Siedzenia są twarde, lecz wygodne. Kolorystyka wnętrza stonowana i elegancka. W wejściach zastosowano elektryczne drzwi odskokowo-przesuwne w układzie 1-2-2-2.
Autor: Misiek194
edytor

Hess BGT-N2D #180

3 czerwca 2014 - Zürich, Trichtenhausenstrasse. W Zurychu funkcjonuje jedna z większych szwajcarskich sieci trolejbusowych, na którą składa się 7 linii oznaczonych numerami 31, 32, 33, 34, 46, 71 i 72. Park taborowy lokalnego przewoźnika liczy 77 jedno- i dwuprzegubowych trolejbusów.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

5 czerwca 2014 - Zürich, Mutschellenstrasse. Pojazdy komunikacji miejskiej w Zurychu mają generalnie bardzo krótkie przerwy na pętlach - z reguły raptem kilka minut. Dzięki temu można ograniczyć ilość angażowanego taboru, co z kolei przekłada się na większą pracę przewozową na jednostkę taborową i lepszą efektywność ekonomiczną. W mojej rodzimej Gdyni kierunek zmian jest dokładnie odwrotny - długość przerw systematycznie rośnie. Dla przykładu w międzyszczytach w dzień powszedni: linia 133 - czas jazdy: 34 min., czas przerwy: 26 min., linia 137 - czas jazdy: 47 min., czas przerwy: 33 min., linia 192 - czas jazdy: 28 min., czas przerwy: 32 min. itd. Stać nas na taką rozrzutność?
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 9

Hess BGT-N2D #182

5 czerwca 2014 - Zürich, Regensdorferstrasse. Hess z najwyższym obecnie numerem inwentarzowym, ale pewnie niedługo się taka sytuacja utrzyma, bowiem jeśli VBZ chce wycofać wszystkie średniopodłogowe O405GTZ musi zakupić jeszcze kilka wozów.
Autor: Misiek194
edytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: