Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Chicago Transit Authority/

Bombardier CTA 5000 series #5040

9 września 2012 - Chicago, Illinois. 5040 leading a westbound "Pink Line" over the south branch of the Chicago River as a tour boat heads north.
Autor: Michael Taylor
edytor
Komentarze: 1

9 września 2012 - Chicago, Illinois. Lake Street with unit 5040 leading a westbound "Pink Line" to 54th/Cermak. Photographed from a Chicago River tour boat.
Autor: Michael Taylor
edytor

Bombardier CTA 5000 series #5068

1 października 2018 - Chicago (USA), Adams/ Wabash > Roosevelt / State.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver

Bombardier CTA 5000 series #5074

20 grudnia 2015 - Chicago, odc. Clark/Lake - Tower 18.
Śródmiejska Pętla bez wątpienia jest sporą atrakcją, nie tylko dla mikoli ale i zwykłych turystów. Jednak dla stałych mieszkańców miasta oznacza głównie hałas, ciemność na ulicach pod estakadami no i przede wszystkim niską prędkość komunikacyjną metra. Dyskusje nad likwidacją Pętli i całkowitym schowaniem metra pod ziemię trwają w zasadzie od momentu jej zbudowania na pocz. XX w; z drugiej strony dziś pętla stanowi jedną z ikon miasta, tak jak czerwone piętrusy w Londynie czy Pałac Kultury w Warszawie ;-)

Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5083

20 listopada 2015 - Chicago, Tower 18, czyli węzeł na północno-zachodnim narożniku śródmiejskiej pętli. Do pełnego "grand union" brakuje tylko jednej pary skrętów. To najbardziej newralgiczne miejsce na całej sieci; zwłaszcza w godzinach szczytu większość pociągów musi tu zaczekać pod semaforem na wolną drogę.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor
Komentarze: 7

Bombardier CTA 5000 series #5093

1 października 2018 - Chicago (USA), Loop > Roosevelt / State.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver

Bombardier CTA 5000 series #5102

20 listopada 2015 - Chicago, stacja Halsted. Linia zielona docierając do owianych złą sławą dzielnic na południu miasta rozgałęzia się na dwie odnogi. Na każdej z nich znajdują się dwie stacje. Tu widzimy odnogę prowadzącą do Ashland/63rd, skąd nadjeżdża zmierzający w stronę centrum pociąg.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5103

1 października 2018 - Chicago (USA), State / Lake > Washington / Wabash.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver

Bombardier CTA 5000 series #5105

20 listopada 2015 - Chicago, stacja State/Lake.
Jeszcze jedna fotka z Pętli. Po prawej widzimy samochody szczęśliwców których stać na miejsce parkingowe w centrum miasta. Zostawienie auta nawet tylko na 30 minut może kosztować $20 (80 zł), a miesięczne abonamenty osiągają wartość rzędu $400 (1600 zł). Takie ceny rzecz jasna mają pozytywny wpływ na popularność komunikacji zbiorowej.

Autor: Jarosz
newsercenzoredytor
Komentarze: 2

Bombardier CTA 5000 series #5106

1 października 2018 - Chicago (USA), Morgan > Ashland.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver

Bombardier CTA 5000 series #5161

20 listopada 2015 - Chicago, odc. 35th-Bronzeville-IIT - Cermak-McCormick Place.
Widoczek na chicagowskie śródmieście od strony południowej. 442-metrowa Sears Tower wciąż góruje nad miastem, ale od 1998 r. nie jest już najwyższym wieżowcem na świecie, a obecnie również i w USA.

Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5192

1 października 2018 - Chicago (USA), Loop > Roosevelt / State.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 1

Bombardier CTA 5000 series #5224

20 listopada 2015 - Chicago, stacja Roosevelt. Pierwsza od strony południowej stacja w tunelu linii czerwonej pod centrum miasta. Oddany do użytku w 1943 r. tunel był pierwszym podziemnym odcinkiem chicagowskiego metra.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5256

20 listopada 2015 - Chicago, Dan Ryan Expressway, odc. 63rd-69th.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5286

20 listopada 2015 - Chicago, Dan Ryan Expressway, odc. 69th - 63rd. W tym miejscu autostrada rozdziela się na pasy ekspresowe (bez zjazdów na odcinku kilku kilometrów) i lokalne. W szczycie nie ma to większego znaczenia, bo wszyscy i tak stoją w korku.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

Bombardier CTA 5000 series #5303

20 listopada 2015 - Chicago, Howard Yard. Jedna z 11 zajezdni chicagowskiego metra, które w większości przypadków ulokowane są przy ostatnich stacjach poszczególnych linii. Pojemność zakładu wynosi 310 wagonów.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor
Komentarze: 2

Bombardier CTA 5000 series #5308

20 listopada 2015 - Chicago, odc. Sherdian - Wilson. Na tym odcinku zewnętrzny tor ekspresowy w kierunku południowym jest od dłuższego czasu wyłączony z użytku.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5345

20 listopada 2015 - Chicago, Dan Ryan Expressway (I-94), odc. 87th-79th.
Oddana do użytku w 1958 r. południowa odnoga linii czerwonej poprowadzona jest pomiędzy dwiema jezdniami autostrady. Tu również z rozpędzających się do 90 km/h pociągów metra można pomachać stojącym w korkach blachosmrodziarzom ;-)

Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5382

20 listopada 2015 - Chicago, stacja Washington.
Linia czerwona podobnie jak niebieska nie korzysta z nadziemnej pętli, lecz przejeżdża pod śródmieście tunelem, co z pewnością pozytywnie wpływa na prędkość komunikacyjną.

Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5418

20 listopada 2015 - Chicago-metropolia, Wilmette, stacja Linden. Wysunięta najbardziej na północ stacja chicagowskiego metra. Rozpoczynają tu bieg pociągi linii fioletowej, które docierają jedynie do położonej 6,5 km na południe stacji Howard, gdzie następuje przesiadka na linię czerwoną. Nie dotyczy to godzin szczytowych, gdy większość składów kontynuuje jazdę do centrum po torach ekspresowych. To tak jakby w Warszawie metro docierało do Łomianek, i mielibyśmy oddzielne wahadło Łomianki – Młociny, a w godzinach szczytu kursy Łomianki – Politechnika kursujące bez zatrzymania od Młocin do Ratusza ;-)
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5422

20 listopada 2015 - Chicago-metropolia, Evanston, odc. Davis - Foster. Mniej więcej w połowie podstawowej trasy linii fioletowej między Howard i Linden.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5483

20 listopada 2015 - Chicago, odc. Chicago - Sedgwick. Na kilka kilometrów przed ścisłym centrum, pociągi ekspresowe linii fioletowej odłączają się od linii czerwonej i wjeżdżają na trasę linii brązowej. Kiedyś na tym odcinku również istniała dodatkowa para torów (widać zachowane konstrukcje wsporcze po lewej stronie estakady). Dziś składy ekspresowe muszą zatrzymywać na wszystkich przystankach i zwalniać na licznych łukach i ograniczeniach wprowadzonych z uwagi na zły stan infrastruktury, co niweluje zysk czasowy osiągany dzięki jeździe bez postojów na wczesniejszym odcinku.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

Bombardier CTA 5000 series #5487

20 listopada 2015 - Chicago, odc. Granville - Thorndale.
Chicago to jedno z trzech amerykańskich miast (obok Nowego Jorku i Filadelfii) w których funkcjonują czterotorowe linie metra z jedną parą torów "lokalnych" i drugą "ekspresowych". W Chicago takie udogodnienie obecnie ogranicza się do jednej trasy biegnącej do północnych dzielnic. W godzinach szczytu ekspresowe pociągi linii fioletowej nie zatrzymują się na niemal 7-kilometrowym odcinku między Howard i Wilson (w stronę miasta) i jeszcze dłuższym między Belmont i Howard w przeciwnym kierunku. Po torach lokalnych kursuje tu całodobowo linia czerwona.

Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5521

1 października 2018 - Chicago (USA), Dempster-Skokie. Końcowa stacji linii żółtej. Poranny pociąg ze stacji Howard skończył bieg i po zmianie kierunku zabierze pasażerów w kierunku linii czerwonej.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver

Bombardier CTA 5000 series #5523

1 października 2018 - Chicago (USA), Howard > Oakton. Na dalekich północnych przedmieściach funkcjonuje specyficzna linia oznaczona kolorem żółtym. Liczy tylko 8 km, składa się z trzech stacji, a jej zadaniem jest dowóz do początkowej stacji linii czerwonej. Kursują po niej co 10-15 minut składy dwuwagonowe. Do 2004 roku część linii zasilana była z sieci górnej - słupy wzdłuż trasy pozostały do dziś.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 1

Bombardier CTA 5000 series #5624

20 grudnia 2015 - Chicago, Dan Ryan Expressway, odc. Garfield - 63rd. W tle widzimy poprowadzone po estakadzie odgałęzienie linii zielonej do Ashland/63rd.
Autor: Jarosz
newsercenzoredytor

Bombardier CTA 5000 series #5682

1 października 2018 - Chicago (USA), Wellington. Ze stacji korzysta linia brązowa i purpurowa, a czerwona mija ją torami ekspresowymi.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: