Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Salzburg AG für Energie, Verkehr und Telekommunikation/

Van Hool AG300T #0061

27 kwietnia 2002 - Salzburg, Schwarzstr. / Theatergasse. Obecnie jest ich 30, wówczas był tylko jeden.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 3

24 marca 2013 - Salzburg, Schmiedlingerstrasse. Pierwszy Van Hool, który pojawił się w Salzburgu już w 2000 roku. Tu nieopodal terenów rekreacyjnych nad Salzachsee.
Autor: Misiek194
edytor

Van Hool AG300T #279

19 lutego 2012 - Salzburg, Hbf.
Autor: Sadorg
cenzoredytor
29 lipca 2012 - Salzburg, Makartplatz
Autor: Trupman
edytor
18 sierpnia 2013 - Salzburg, Mirabellplatz. Największa zmora kierowców w Salzburgu - rowerzyści. Wjeżdżają na drogę bez spojrzenia, mimo ścieżek jadą ulicą etc etc Pani na zdjęciu mimo ścieżki po prawej wali przy osi jezdni, następnie zajechała trolejowi przed mordę i jechała sobie spacerowym tempem z prawej strony jezdni obok ścieżki rowerowej.
Autor: Alojz
edytor
Komentarze: 2

Van Hool AG300T #280

24 marca 2013 - Salzburg, Stauffeneggstrasse. Jeden z nielicznych Van Hooli, który otrzymał diodowe wyświetlacze kierunkowe.
Autor: Misiek194
edytor

Van Hool AG300T #281

12 kwietnia 2015 - Salzburg, Franz-Josef-Kai, Wagen 281 als Linie 7 nach Salzburg-Süd.
Autor: Nico

Van Hool AG300T #282

19 lutego 2012 - Salzburg, Karolinenbrücke. W tle twierdza Hohensalzburg.
Autor: Sadorg
cenzoredytor
Komentarze: 1

18 sierpnia 2013 - Salzburg, Hubert von Karajan Platz.
Autor: Alojz
edytor
Komentarze: 1

Van Hool AG300T #283

24 marca 2013 - Salzburg, Südtiroler Platz. Piękna plątanina sieci ;-)
Autor: Misiek194
edytor
24 marca 2013 - Salzburg, Salzachweg. Trolejbus linii 3 właśnie wyruszył z pętli Salzburg Süd (S-Bahn), by przemierzyć niemal całe miasto i dotrzeć do pętli Itzling Pflanzmann. Częstotliwość kursowania standardowa tj. zasadniczo co 10 minut, w dni świąteczne co 20.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 3

Van Hool AG300T #284

18 sierpnia 2013 - Salzburg, Marktplatz x Schwarzstrasse.
Autor: Alojz
edytor
21 lipca 2017 - Salzburg, Peter-Pfenninger-Straße.
Autor: Banan
cenzoredytor

Van Hool AG300T #286

19 lutego 2012 - Salzburg, Salzachweg. Van Hool wyjeżdża z pętli przy przystanku kolejowym Salzburg Süd - w tle okoliczne pagórki.
Autor: Sadorg
cenzoredytor
Komentarze: 2

24 marca 2013 - Salzburg. Wnętrze Van Hoola AG300T. Co my tu widzimy? Idealnie płaska podłoga, sporo przestrzeni dla pasażerów stojących, po lewej stronie pod siedzeniami znajduje się dieselagregat (w trolejbusach bez niego są w tym miejscu siedzenia ustawione przodem do kierunku jazdy i dostępne bezpośrednio z niskiej podłogi). Ponadto 2 rzeźnie: jedna klasyczna w członie A oraz druga duża na przeciwko czwartych drzwi (to pewien standard w tutejszych trolejbusach).
Autor: Misiek194
edytor
24 marca 2013 - Salzburg, Eugen-Müller-Strasse. W latach 2000-2005 do eksploatacji w Salzburgu wprowadzono z kolei 30 trolejbusów Van Hool AG300T (nr inw. 261-290). Później w 2009 roku dokupiono jeszcze dwa używane trolejbusy tego typu z Montreux w Szwajcarii (259 i 260 - ex 2 i 15 z 1996 roku). Są to pojazdy 4-drzwiowe, mogące pomieścić 29-33 pasażerów na miejscach siedzących i 69-126 na miejscach stojących. Silnik elektryczny o mocy 149 lub 185 kW znajduje się w członie A i napędza środkową oś. Wozy 259-261 oraz 279-290 wyposażone są dodatkowo w agregat prądotwórczy o mocy 50kW (zamontowany w członie B).
Autor: Misiek194
edytor

Van Hool AG300T #287

19 lutego 2012 - Salzburg, Griesgasse. W tle imponująca Mönchsberg Nord.
Autor: Sadorg
cenzoredytor
Komentarze: 1

24 marca 2013 - Salzburg, Aribonenstrasse. Osobna kwestia to sposób montażu sieci trakcyjnej. Podwieszona jest ona w taki sposób, aby nie utrudniać jazdy po mieście i nie absorbować uwagi kierowców. Trolejbusy po zakrętach i w miejscach, gdzie zamontowano urządzenia sieciowe jadą płynnie i szybko (nawet 50 km/h). Mowy nie ma o jakimś zwalnianiu, wybieraniu innego niż optymalny toru jazdy. Nie jest to może nic nadzwyczajnego, stanowi jednak wyraźny kontrast do polskich realiów w tym zakresie.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

Van Hool AG300T #288

3 maja 2008 - Salzburg, Rainerstrasse. Wówczas bardzo nowoczesny trolejbus wyróżniał się płynną, dynamiczną i bardzo cichą jazdą.
Autor: Jacek Pudło
edytor
4 marca 2010 - Elsbethen, Salzachweg. Trasy trajtów w Salzburgu obfitują w wiele górskich motywów.
Autor: Banan
cenzoredytor
Komentarze: 5

1 sierpnia 2010 - Salzburg, pętla Salzburg Süd.
Autor: NadzórRuchu

29 lipca 2012 - Salzburg, widok od Kapuzinerkloster.
Autor: Trupman
edytor
21 lipca 2017 - Salzburg, Neutorstraße.
Autor: Banan
cenzoredytor

Van Hool AG300T #289

4 marca 2010 - Salzburg, Nonntaler Hauptstrasse.
Autor: Banan
cenzoredytor
24 marca 2013 - Salzburg, Goethestrasse. Van Hool AG300T od tyłu. Warto podkreślić niemal bezgłośną jazdę tych trolejbusów. Napęd jest niemal niesłyszalny, a elektrycznie otwierane drzwi nie wydają żadnych dźwięków. Przy tym cechują się całkiem dobrą dynamiką jazdy.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 1

24 marca 2013 - Salzburg, Rainerstrasse. Generalnie Salzburg jest bardzo zatłoczonym miastem. Ruch pojazdów w centrum jest duży, a drogi często zakorkowane. Jednak dzięki licznym buspasom, jazda trolejbusem to czysta przyjemność. Buspasy wciska się wszędzie, nawet wyraźnie kosztem przepustowości dla pozostałych uczestników ruchu drogowego. Nie brakuje niekonwencjonalnych rozwiązań jak buspasy przez środek ronda, czy przystanki praktycznie na środku skrzyżowania.
Autor: Misiek194
edytor
24 marca 2013 - Salzburg, Goethestrasse.
Autor: Misiek194
edytor
21 lipca 2017 - Salzburg, Mirabellplatz.
Autor: Banan
cenzoredytor

Van Hool AG300T #290

24 marca 2013 - Salzburg, Kirchenstrasse. Przystanki trolejbusowe w Salzburgu rozlokowane są bardzo gęsto. Z jednej strony daje to efekt dobrej dostępności transportu publicznego dla mieszkańców, z drugiej jednak wydłuża się w ten sposób czas jazdy. Sytuację ratuje jednak fakt, że wszystkie przystanki mają w praktyce charakter "na żądanie" - trolejbus zatrzymuje się jedynie w przypadku, gdy oczekują pasażerowie lub ktoś chce wysiąść. Jak nie trudno się domyślić czasy przejazdów w szczycie i w leniwe niedzielne przedpołudnie dość znacznie się różnią.
Autor: Misiek194
edytor
24 marca 2013 - Salzburg, Kirchenstrasse. W niedzielne przedpołudnie trolejbusy wożą głównie ludków udających się do kościołów, ale raczej w śladowych ilościach. Po południu ruch się nieco ożywia, popularnością cieszą się linie docierające do różnych centrów rozrywki (nie mylić z centrami handlowymi, które są zamknięte).
Autor: Misiek194
edytor
11 kwietnia 2015 - Salzburg, Kleßheimer Allee, Wagen 290 als Linie 1 nach Messe an der Haltestelle Freiraum Maxglan.
Autor: Nico

30 kwietnia 2018 - Salzburg, Sudtiroler Platz
Autor: Marcin Łańko (su44)

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM

Maintenance Break

Man on the way/


In order to ensure an uninterrupted service environment, We are carrying out maintenance operations on its online services, including some changes, updates and service functions! We aim to minimize any disturbances resulting from the maintenance. Please check back here soon!

We look forward to your next check-in!