Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Régie Autonome des Transports Parisiens/

Scania CN230UB 4x2 EB #9431

3 października 2009 - 13:16; Słupsk, ul. Grunwaldzka, fabryka Scanii.
Zeszłoroczne OmniCity dla Paryża, to wozy naszpikowane elektroniką, że głowa mała. Na wyposażenie autobusu składa się: elektrycznie wysuwany podest, 2 kamery monitorujące wnętrze (jedna z widokiem na przód pojazdu, druga z widokiem na tył), barierka oddzielająca przestrzeń pasażerską, dodatkowa poręcz dla kasowników, które także są czytnikami kart magnetycznych, przy drzwiach znajdują się fotokomórki i licznik pasażerów. Autobusy są w układzie drzwi 2-2-0 i w związku z tym, że z tyłu znajduje się szafa chłodnicy, zastosowano takie rozwiązanie - nie wydaje się ono ani atrakcyjne, ani komfortowe. We wnętrzu nie obyło się także bez półtoraków i siedzeń pojedynczych. Stanowisko pracy kierowcy jest standardowe. Na bocznym panelu, pod lewą ręką mamy hamulec postojowy oraz coś podobnego do podstawki na kubki. Jak na francuskie standardy przystało, wszech obecne są obwódki reklamowe umieszczone z przodu, z tyłu i po bokach. To czym mnie zadziwiły te wozy, to duża ilość przycisków do awaryjnego otwierania drzwi. Znajdują się one przy drugich drzwiach, obok "ciepłego guzika", przy pierwszych drzwiach, i tu co najlepsze - przy tabliczce z nr VIN oraz w zderzaku. Jednak to nic w porównaniu do tego co znajdowało się na tylnej szybie. Nie wiem, czy to ma zastąpić kamerę czy co, ale ciekawa sprawa, tym bardziej, że w wewnętrznym lusterku chyba się tego nie dostrzeże. W autobusie zastosowano silnik Scania DC 9 29 o mocy 230 KM oraz skrzynię biegów ZF 6HP 592C N/80. Ze względu na ogranicznik prędkości pojazd może rozpędzić się tylko do 70 km/h. Pojazd mieści 85 osób, z czego 29 miejsc jest siedzących + 1 wózek.

Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 6

Scania CN230UB 4x2 EB #9436

25 października 2009 - 11:50; Słupsk, ul. Grunwaldzka, fabryka Scanii.
Mimo 230 KM autobusy na jazdach próbnych potrafiły pokazać na prawdę bardzo ładne przyspieszenie. Tylko ten kaganiec na 70 km/h...

Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 3

Scania CN230UB 4x2 EB #9447

10 listopada 2009 - Słupsk, ulica Jana Sobieskiego. Wozy dla przewoźnika RATP Paris są "nafaszerowane" elektroniką.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 4

Scania CN230UB 4x2 EB #9448

11 listopada 2009 - 11:51; Słupsk, ul. Sobieskiego.
Autor: Michał K.
edytor

Scania CN230UB 4x2 EB #9450

14 listopada 2009 - Słupsk. Wnętrze OmniCity dla RATP - widok na przód. Wystrój co prawda trochę jak w szpitalu, ale tapicerka siedzień bardzo ładnie komponuje się z całością. Powoli mijający, 2011 rok nie przyniósł fabryce żadnych zamówień dla tego miasta.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

Scania CN230UB 4x2 EB #9451

11 listopada 2009 - 11:51; Słupsk, ul. Sobieskiego.
Autor: Michał K.
edytor

Scania CN230UB 4x2 EB #9453

10 listopada 2009 - 14:18; Słupsk, ul. Sobieskiego.
Paryżanki gotowe do wyjazdu.

Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 1

11 listopada 2009 - Słupsk, plac Scanii. Jedna z 220 OmniCity, jakie spotkamy pod banderą tego przewoźnika. W 2016 roku RATP Paryż ogłosił przetarg na autobusy gazowe, który częściowo wygrała Scania. W maju 2017 roku wyprodukowano pierwszą prototypową Citywide LF 18,0 CNG w układzie drzwi 2-2-2-2, która trafiła do klienta i posłużyła do ogólnej oceny. Teraz SPS, po dwóch latach, wreszcie rozpoczęła realizację dalszej części tego kontraktu; na razie powstał jeden "prerunner" i co bardzo ciekawe, RATP zmienił schemat malowania - autobusy będą całe w kolorze srebrnym i szczerze nie wyglądają tak fajnie, jak te ze zdjęcia.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 6

Scania CN230UB 4x2 EB #9456

28 listopada 2009 - Słupsk, ulica Jana Sobieskiego.
Paryż lubi zaskoczyć!

Autor: Patryk
cenzoredytor

Scania CN230UB 4x2 EB #9462

4 sierpnia 2017 - Bobigny, pętla Pablo Picasso.
Autor: Banan
cenzoredytor

Scania CN230UB 4x2 EB #9469

5 grudnia 2009 - Słupsk, ulica Jana Sobieskiego. Z wozami dla Paryża był, jest i będzie problem, bowiem kierowcy nie mają żadnej zmiany i bezpośrednio jadą do stolicy Francji. Przeważnie jadą 22 godziny, oczywiście z małymi odpoczynkami.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 7

Scania CN230UB 4x2 EB #9479

13 grudnia 2009 - 12:48; Słupsk, ul. Grunwaldzka, fabryka Scanii.
Tak wyglądał pierwszy opad śniegu w słupskiej zimie 2009/2010.
Jakby się zdjęcie nie spodobało to usunę.

Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 2

Scania CN230UB 4x2 EB #9486

7 maja 2012 - Paryż, Boulevard Diderot. Po lewej rządek miejskich elektrowozów.
Autor: kris

Scania CN230UB 4x2 EB #9488

14 grudnia 2022 - 13:27, Paryż, Bulwar Diderot. Z dedykacją dla Patryka, zmęczona już życiem Scanio.
Autor: Konrad Bek
cenzoredytordriver
Komentarze: 3

Scania CN230UB 4x2 EB #9499

10 kwietnia 2011 - Paryż, Av des Gobelins. W tle kopuła paryskiego Panteonu.
Autor: straphan
cenzoredytor
Komentarze: 2

Scania CN230UB 4x2 EB #9506

30 maja 2010 - 16:51; Słupsk, fabryka Scanii.
Dwie OmniCitki na jakieś 20 minut po powrocie z targów.
Ogólnie to prawie w całej fabryce można spotkać Scanie dla Paryża. Dodatkowo w produkcji Karlssonbus (zamówienie na jedną sztukę, widoczna na zdjęciu po lewej), Arriva Kobenhavn (OmniLink - 12 m.), Lulea (OmniLink 12 m.), Visby (OmniLink CNG 12 m.), w halach jakieś czerwone przeguby.
Nie dało się nie uciąć Karlssonbus-a, gdyż tyłek RATP-a właził w kadr.

Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 2

Scania CN230UB 4x2 EB #9507

26 maja 2010 - Pulpit Scanii dla Paryża prezentuje się raczej standardowo, choć wozy mają w sobie dużo ciekawostek.
Autor: Patryk
cenzoredytor

Scania CN230UB 4x2 EB #9514

29 maja 2010 - Włynkówko, teren Kapeny. Na zdjęciu ostatnie OmniCity dla RATP Paryż. Od tamtej pory przewoźnik nie zamawiał nic ze słupskiej Scanii, aż do marca 2016 roku, kiedy producent wygrał przetarg na produkcję około 48 sztuk Citywide LF 18,0 CNG w układzie drzwi 2-2-2-2. Dziś z linii zjechał pierwszy, przedseryjny pojazd dla RATP. Takie autobusy, które zamówiła firma można policzyć na palcach jednej dłoni, gdyż na świecie są tylko trzy sztuki (dwa prototypy w Szwecji oraz jeden pod banderą Réseau TRACE z miasta Colmar). To zdecydowanie najciekawsze zamówienie w tym roku.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

Scania CN230UB 4x2 EB #9515

2 czerwca 2010 - Bolesławice, DK6. Scanie dla RATP Paryż są już właściwie na wykończeniu. Ten wóz to ostatni z pięciu, który ma jeszcze do "przejścia" jedną próbę drogową. Obecna seria liczy 38 sztuk trzaskobusów (numeracja od #9483 do #9521).
Autor: Patryk
cenzoredytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: