Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Dopravní podnik města Pardubic, a.s./

Škoda 28Tr Solaris #400

31 lipca 2011 - Pardubice, Třída Míru. W Pardubicach od przeszło półwiecza na ulicach królują trolejbusy, ale nie zawsze tak było. W pierwszej połowie ubiegłego stulecia funkcjonowała tu sporej wielkości sieć tramwajowa. Pierwsza linia oznaczona literą Z uruchomiona została w 1908 roku i kursowała w krótkiej relacji z dworca kolejowego do widocznej w tle Zielonej Bramy. Począwszy od 1910 roku rozpoczął się intensywny rozrost sieci. Powstawały nowe linie, których w szczytowym momencie było pięć. Wszystkie rozpoczynały bieg przy dworcu kolejowym, by dotrzeć do krańcówek: Hřbitovy i Karanténa (linia H), Kostelíček (linia K), Nemocnice (linia N), Semtín (linia S) oraz Vozovna (linia V). Na początku lat '50 zapadła jednak decyzja o stopniowym zastępowaniu tramwajów tańszymi w eksploatacji trolejbusami. System tramwajowy ostatecznie został zamknięty w 1958 roku.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

31 lipca 2011 - Pardubice, Náměstí Republiky. Nadjeżdza Fantome, czyli pierwsza deskorolka, która pojawiła się w Pardubicach.
Autor: Misiek194
edytor
31 lipca 2011 - Pardubice, Třída Míru.
Autor: Misiek194
edytor
2 sierpnia 2011 - Pardubice, Dašická x kpt. Jaroše. Z deskorolkami w Pardubicach to jest nieco dziwna sprawa. Zakupili osiem sztuk, ale mam wrażenie, że nie mają pomysłu co z nimi zrobić i rzucają je na różne linie bez żadnej reguły. Czy są potrzebne...? Sprawa dyskusyjna, napełnienia nie są większe jak w Gdyni, ale z pewnością dają one większy komfort podróżowania w godzinach szczytu. Wydaje się, że akurat linia 13 byłaby najlepsza na ich wykorzystanie...
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 3

22 czerwca 2018 - Pardubice, náměstí Jana Pernera.
Autor: Łukasz Łyszczak

5 maja 2023 - Pardubice, hlavní nádraží.
Autor: Rafał Nieściór

Škoda 28Tr Solaris #401

10 sierpnia 2010 - Pardubice, ul. Dašická.
Autor: Banan
cenzoredytor

Škoda 28Tr Solaris #402

2 sierpnia 2011 - Pardubice, Bubenikova. Czasy się zmieniają. W czasie pobytu w Czechach w 2002 roku do znudzenia najeździłem się Skodami 14 i 15Tr. Po kilku dniach aż mnie mdliło od tej monotonii. Tym razem przez pierwsze dwa dni nie trafiłem żadnej. W ogóle od tego czasu Czechy stały się zdecydowanie bardziej atrakcyjne jeśli idzie o różnorodność eksploatowanego taboru trolejbusowego.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

4 czerwca 2012 - Pardubice, dworzec kolejowy.
Autor: Witja
edytor
30 grudnia 2017 - Pardubice, Kpt. Bartoše. Mimo soboty w okolicy dworca dominowały 15-metrowe trolejbusy.
Autor: Adrian Henszel

Škoda 28Tr Solaris #403

31 lipca 2011 - Pardubice, Lexova. 15-metrowe deskorolki okazały się znakomitym nośnikiem reklamowym. Reklamy całopojazdowe bardzo ułatwiają miłośnikom orientację, które wozy mają już zaliczone/uwiecznione. Na co dzień wolę jednak jednolite malowanie zakładowe.
Autor: Misiek194
edytor
31 lipca 2011 - Pardubice, Jahnova x Karla IV. Niejaki "Good Morning". Żeby tylko w Gdyni komuś do głowy nie strzeliło, aby imiona trajtkom nadawać. To takie infantylne...
Autor: Misiek194
edytor
31 lipca 2011 - Pardubice - Dubina, sever. Deskorolka odpoczywa na pętli. Podczas postoju, na wyświetlaczach kierunkowych automatycznie znika numer linii, co by pasażerowie nie niepokoili utrudzonego drajwera. Producentem wyświetlaczy jest, rzecz jasna, firma BUSE, która dostarcza swój sprzęt do niemal wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej w Czechach.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 4

31 lipca 2011 - Pardubice, Lexova. Spojrzenie na 15-metrową Skodę 28Tr z nieco innej perspektywy. Uwagę zwraca brak wieży silnikowej.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 1

2 sierpnia 2011 - Pardubice. Wnętrze elektrycznej deskorolki. Wyposażona jest ona w napęd asynchroniczny oraz silnik trakcyjny o mocy 240 kW, który umieszczony jest w widocznej po prawej stronie skrzyni pod siedzeniami. Atutem tego rozwiązania jest brak wieży silnikowej z tyłu, minusem z kolei problemy z aranżacją wnętrza w rejonie środkowych drzwi. Jak widać, dotarcie do miejsca na wózek jest cokolwiek utrudnione. Chyba tylko w Gdyni pokuszono się dotychczas o sensowne rozwiązanie tego problemu.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 3

2 sierpnia 2011 - Pardubice, Bubenikova. Do Pardubic turyści raczej nie walą drzwiami i oknami, ale miłośnicy trolejbusów już mogą, bo pod tym względem to dość ciekawy ośrodek. W istniejącej od 1952 roku sieci trolejbusowej funkcjonuje obecnie 10 linii regularnych i jedna historyczna kursująca mniej więcej raz w miesiącu, w okresie letnim.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

2 sierpnia 2011 - Pardubice. Widok na tylną część salonu z elegancką aranżacją siedzisk. Trolejbus posiada 43 miejsca siedzące i 92 stojące. Generalnie wozy sprawiają bardzo dobre wrażenie, są ciche, dynamiczne, dobrze wykonane, a brakuje tylko klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej (jest tylko dla kierowcy).
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 1

Škoda 28Tr Solaris #404

31 lipca 2011 - Pardubice, Třída Míru. Linia 13 to z kolei jedna z najmocniejszych i najbardziej obciążonych linii w mieście, a to dlatego, że łączy dwa duże płytowe osiedla mieszkaniowe: Polabiny (pętla Sluneční) i Dubinę. Trolejbusy kursują co 10 minut w szczycie przewozowym, co 15 minut poza nim oraz co 20 minut w weekendy. Oznacza to, że do obsługi linii potrzebne są odpowiednio 6, 4 oraz 3 wozy, w tym zawsze co najmniej 2 niskopodłogowe. I to właśnie tu najczęściej można spotkać deskorolki.
Autor: Misiek194
edytor

Škoda 28Tr Solaris #405

30 kwietnia 2011 - Pardubice, náměstí Jana Pernera.
Autor: Sadorg
cenzoredytor
31 lipca 2011 - Lázně Bohdaneč, Pernštýnská. Deskorolka w malowaniu zakładowym przemierza ulice urokliwego uzdrowiska nieopodal Pardubic.
Autor: Misiek194
edytor
31 lipca 2011 - Lázně Bohdaneč, Šipkova. Widok solarisów na obczyźnie zawsze pozytywnie mnie nastraja. Z przyjemnością się nimi jeździ, podczas gdy w kraju już trochę spowszedniały.
Autor: Misiek194
edytor
2 sierpnia 2011 - Pardubice, Bělehradská x kpt. Bartoše. A to najnowszy nabytek taborowy DPMP. W latach 2008-2011 do eksploatacji włączono osiem 15-metrowych Skód 28Tr zbudowanych na bazie autobusu Solaris Urbino 15. Nowe trolejbusy otrzymały numery inwentarzowe 400-407 oraz nadano im imiona kolejno: Fantome, Brigand, Rudi, Good Morning, Parisis, Alphabet, Glenmorgan i Jamagata. Jeśli wydają się one komuś nieco dziwne to słusznie, bo to imiona... koni, które zwyciężały w słynnych pardubickich gonitwach.
Autor: Misiek194
edytor
26 marca 2017 - Lázně Bohdaneč, Šípkova. Pozdrowienia dla kierowcy. :)
Autor: Paweł Rząsowski

26 marca 2017 - Lázně Bohdaneč, Šípkova. Jadąc z Pragi w kierunku Hradca Králové napotkaliśmy na pardubickiego trajtka, co zaowocowało takim oto spontan kadrem. Na tyle zdjęć co już tutaj dodałem, jest to moja pierwsza fota trolejbusu ;)
Autor: Szeryf
cenzoredytor
26 czerwca 2017 - Pardubice, Třída Míru.
Autor: przemek.r

Škoda 28Tr Solaris #407

28 kwietnia 2012 - Pardubice, vozovna DPMP. Podczas dni otwartych nie mogło zabraknąć Škody 28Tr/Solarisa.
Autor: przemek.r

11 września 2016 - Pardubice, Bělehradská.
Autor: gofkond

Škoda 28Tr Solaris #409

30 grudnia 2017 - Pardubice, náměstí Jana Pernera. Portrecik deskorolki jako wizytówka do tej pory pustego profilu wozu.
Autor: Adrian Henszel

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: