Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Jedzie się całkiem dobrze, no ale trzeszczą już jak to Solarisy.
Każdy pojazd w mniejszym bądź większym stopniu trzeszczy. Miło, że pojawiły się przegubowe pojazdy w Poznaniu. Jak kiedyś będę chciał się przejechać przegubowym autobusem elektrycznym bo normalnym już jechałem to nie będę mieć tak daleko.
Od kierowców słyszałem, że schodzi około połowy baterii na całe kółko na 174.
A jaki był deklarowany zasięg przez producenta dla dokładnie takiego pojazdu, jaki dostało MPK? Przecież zawsze się robi analizę ze strony producenta. Nie da się podać uniwersalnego zasięgu, bo ten zależy od bilansu energetycznego danej specyfikacji pojazdu. Połowa baterii na całe kółko, to dobrze, czy źle zatem? Przypominam, że MPK zażyczyło sobie baterii o dużej gęstości mocy, a nie dużej gęstości energii, aby je często i szybko (z dużą mocą) ładować.
W umowie był mówiony zasięg 120 km.
No to pytanie do specjalistów zatem - to jest dobrze, czy nie z tym zasięgiem?
Oczywiście pytam w celu uzyskania odpowiedzi opartej na rzeczywistych danych i jakiejkolwiek wiedzy na temat działania autobusu elektrycznego, a nie opowieściach fabularnych miłośników.
No cóż, a ja mam inne dane, że da się przejechać więcej i nie jest to jakaś tajna informacja. Oczywiście wiesz, dlaczego na każdym kółku zużycie materii może być kompletnie odmienne? I znasz optymalną temperaturę pracy baterii? Nie ma znaczenia, komu jesteś przychylny. Po prostu jak się nie znasz, to się nie kompromituj w co drugim wpisie i tyle.
Z analiz wynika, że zużywa się od około 30 do nawet ponad 60% baterii na kółko czyli na 30km. Oczywiście wszystko zależy od różnego typu warunków np. czasu jazdy rzeczywistego, ogrzewania, włączonego oświetlania, warunków atmosferycznych, temperatury itd itp. Coś na pewno Solaris grzebie w ustawieniach przy ogrzewaniu (piecach). Szybkie ładowarki sa tutaj plusem bo autobus idzie w miarę szybko naładować ale sa tez duze ale bo np. 2 autobusy podpięte pod jedna szybką ładowarke skutkuje zmiejszeniem mocy o połowe czyli mniejszym napieciem no i wiadomo ze tez baterie moga szybciej sie zużyc.
Całe kółko 174 ma 30 km