Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Liaz-5256 powstał jako następca legendarnego wręcz Liaza-677 zwanego Robunem i już na pierwszy rzut oka dzieliła je przepaść. Proszę zauważyć jak długi jest okres produkcji tego autobusu, mimo że na przestrzeni lat pojawiała się konkurencja początkowo krajowa jak np. Wołżanin, a później stopniowo także zachodnia. Przełomowy moment nastąpił na przełomie 2001/2 kiedy na bazie tego autobusu powstała wersja przegubowa - Liaz-6212. I uwaga był to pierwszy Rosyjski autobus członowy, do tej pory właściwie wszystkie przeguby w CCCP i Rasiju to były Ikarusy 280. Pisząc tu, że jest to bardziej udany radziecki autobus miałem na myśli również to, że radziecka myśl techniczna w kwestii środków transportu nie jest zbyt wysublimowana (w przeciwieństwie do kosmonautyki i zbrojeń). Oczywiście z punktu widzenia miłośników są to niezwykle ciekawe pojazdy, natomiast względami praktycznymi odstają daleko od światowej czołówki.
"do tej pory właściwie wszystkie przeguby w CCCP i Rasiju to były Ikarusy 280"
Pierwszymi były jednak Ikarusy 280.
@michalsolaris: хорошо. Chciałem podkreślić jaki dobrobyt panował w ZSRR przed przegubowym Liazikiem