Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Napisałeś: [...] może ciekawić żółta tablica linii 5 - wynika to z faktu, że już w tamtych czasach linię planowano wydłużyć [...].
Tu była proza życia: tuż przed 2012 rokiem (data zdjęcia) było mnóstwo wozów 105Na z kurnikami (tablice), ogrom remontów typu "spadła bomba w miejscu torów" w ramach GPKM i środków z UE (modernizacja wielkiej części sieci za psie pieniądze wkładu własnego), do tego dodaj parę lat Swingów w Gdańsu (wyświetlacze), N8CNF w ruchu (wyświetlacze), żelazek (wyświetlacze), Protramów (wyświetlacze) a tu jakieś tablice w ruchu... Malarnia w pewnym momencie się poddała i malowała tablice już tylko na żółtym podkładzie kolorystycznym. Zrobili tak, bo ilość zadań to był momentami wyczyn: wóz musiał mieć 2-3 komplety tablic kwadratów (biały nr linii, zółty nr linii ze zmianą trasy, tablica zjazdowa N, tablica zjazdowa W, tablica z awarią), w międzyczasie maluj duże tablice (białe, żółte), wymieniaj na bieżąco zużyte/ukradzione/zdewastowane (blokowało się tym często drzwi), jakość 105Na i materiałów, często po Konstalu, po różnej jakości NG własnych lub zakładów zewnętrznych, powodowało, że tzw. etstetyka polegała głównie na dużej ilości farby (inwestowanie w 105N w całym kraju było na nie, bo "przecież to ich ostatnia zima, co by ludzie powiedzieli, NISKA PODŁOGA! powtarzane jak przepowiednia) a malowaniem zajmowała się lakiernia, było co łatać.
Wymiana taboru falami w całym kraju spowodowała, nawet w TW, że kładziono laskę na utrzymanie bieżące wozów na krótkiej liście kasacyjnej (13N także miały ciężkie chwile w okresie dostaw Swingów).
Piątka najlepsza była do Oliwy, później to już popłuczyny, następstwa rozkładowe coraz gorsze dla tej linii a zrealizowanie przerw w przy trasie-makaronie z pogodzeniem zapotrzebowania na tabor: powodzenia! (a przewoźnikowi, kolokwialnie mówiąc: zwisa czy linia będzie przedłużona czy nie, organizator zawsze musi się porozumieć w sprawie zapotrzebowania wozów i stanu osobowego oraz zakontraktowania taboru, może sobie wymyśleć niestworzone historie rozkładowo-trasowe, jeśli nie będzie środków, zesrasz się a nie zrealizujesz... patrz zawieszanie linii 11 oficjalnie z powodu zalań wozów).
@Łukasz Banasiak: 2 tygodnie minęły i zero reakcji. A w nieskończoność prosić nie będę... /kl