Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.
10 sierpnia 2019 - Granada, Av. de Andalucia. Po 46 latach na ulice Granady wróciły tramwaje, choć trochę w innej postaci. Z nazwy jest to metro, przypisywany jest do systemów lekkiej kolei, tabor jest typowo tramwajowy, a tak naprawdę to najbliżej mu do Stadtbahnu. Cały system składający się z jednej linii ma prawie 16 km długości i oprócz samego miasta obejmuje aglomerację (miejscowości Armilla, Albolote, Maracena). Tabor stanowi 15 dwukierunkowych pojazdów CAF Urbos II. Infrastruktura tramwajowa jest bardzo różnorodna. W Granadzie znajdziemy odcinki tunelowe wraz ze stacjami, odcinki bez sieci trakcyjnej, odcinki jednotorowe, odcinki o podwyższonej prędkości do 70 km/h. Na trasie tramwaju występują odcinki "zielonego" torowiska, które tylko z koloru jest zielonym. Zostało wykonane ze sztucznej trawy. Nie spełnia swoich zadań, ale za to estetycznie wygląda za każdym razem bez konieczności pielęgnacji.