Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
To już wtedy linia K jeździła przez Chwarzno? Wydawało mi się, że nieco później wydłużono tamtędy jej trasę co spowodowało falę oburzeń.
Wtedy chyba tylko zjeżdżała z obwodnicy, żeby zajechać na Chwarzno Apollina. Niby pasażerowie z tego korzystali, ale traciło się na tym mnóstwo czasu.
Obecna trasa linii K sprawdza się o wiele lepiej. W moim odczuciu nawet przybyło pasażerów - przynajmniej jeśli chodzi o dzień powszedni.
Przybyło pewnie dlatego, że ma więcej przystanków na trasie. Dla mnie to jest już linia zwykła. Linie pośpieszne nie powinny kursować okrężnie, ani mieć zbyt dużo przystanków.
Co określa pojęcie linii pośpiesznej? Dla mnie K to np. szybkie połączenie Obłuża z Chylonią, Obłuża z Chwarznem/ Wiczlinem, Chyloni z Chwarznem/Wiczlinem oraz Kaczych Buków z Chwarznem/ Wiczlinem czy Chylonią... To że ma trasę okrężną dla Ciebie może być problemem, ale dla pasażerów już może to być atut... bo właśnie łączy pewne potoki pasażerskie bezpośrednio bez przesiadek - za co uważam można zapłacić ciut więcej.
Jakie są moim zdaniem cechy linii pośpiesznej:
1. Nie zatrzymuje się na każdym (lub prawie każdym) napotkanym przystanku. Linie pośpieszne z prawdziwego zdarzenia powinny zatrzymywać się wyłącznie na ważniejszych przystankach w sieci (np. Karwiny Tesco, Karwiny PKM, Armii Krajowej, Chylonia Centrum) i węzłach przesiadkowych.
2. Ma stosunkowo krótki czas przejazdu, tzn. nie kursuje okrężnie, czy nigdzie nie zahacza, tylko leci najkrótszą, bezpośrednią trasą. Równie dobrze moglibyśmy wprowadzić np. okrężną trasę linii R przez Pogórze Dolne, czy Obłuże. Były już takie wymysły np. na W, gdzie wybrane kursy wiodły przez Demptowo, za co mieszkańcy Pustek najchętniej poszliby do ZKM-u z kałachami.
Tak naprawdę zmiana trasy linii K ma tylko jeden plus - omija część obwodnicy, w związku z czym nie utyka w często występujących na tym odcinku korkach.