Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
ZTCW barierki mogą stać co najmniej 50 cm od krawędzi jezdni. W każdym razie tak mi kiedyś odpisał łódzki ZDiT na moją uwagę, żeby zabezpieczyli filary wiaduktu kolei obwodowej nad ulicą Rzgowską, żeby uniknąć wypadku podobnego do tego, w którym w 1997 r. w Paryżu zginęła księżna Diana: http://phototrans.pl/14,676654,0.html. Po prostu NIEDASIĘ!
Wszelkie obiekty przy drodze muszą znajdować się w odległości minimum 0,5 m od krawędzi jezdni ograniczonej krawężnikiem - takie są wymagania skrajni drogi. Na Grochowskiej (od al. Zielenieckiej do Ronda Wiatraczna) jednak zwężono pasy ruchu i dużo miejsca na poszerzenie platform przystankowych się znalazło.
Krzychu, co Ty pitolisz?! Są odpowiednie przepisy, których zarządca drogi musi przestrzegać. I tyle. Zresztą Mirek już Ci to wyjaśnił... I czy naprawdę myślisz, że taki płotek wygrodzeniowy zabezpieczy filar? Jeśli tak, to polecam moje zdjęcie sprzed kilku lat: http://phototrans.pl/14,311351,.html. Szerszy komentarz jest chyba zbyteczny. /kl
Czyli pozostaje zwężenie pasów lub przesunięcie jezdni kosztem zewnętrznego chodnika tak, by uzyskać szersze perony.
Zwężenia pasów raczej nie wchodzą w grę (przynajmniej jeśli po danej ulicy kursują autobusy). Niemniej jak pokazuje choćby przykład ul. Grochowskiej można to zrobić nie zwężając ani chodników ani pasów ruchu /kl
Problem w archaicznych przepisach z głębokich lat 60, które nakazują dla dróg głównych pasy o szerokości 3,5 metra. Należałoby te przepisy zmienić i uzależnić szerokość pasa od dopuszczalnej prędkości na drodze (im wyższa tym szerzej). Na powyższej AL. JP II jest 50 km/h, więc pas prawy (dla autobusów) powinien mieć 2,8 m. a pozostałe po 2,2 m. Węższe pasy ograniczają zapędy rajdowe kierowców i byłoby miejsce na szersze przystanki itp.
@Lipton: Tego maila do ZDiT=u w Łodzi pisałem z 10 lat temu. Nie chodziło mi o płotki, tylko o normalne bariery energochłonne. Czy nie można by ich zabudować między filarami oraz przed pierwszym z nich, właśnie po to, żeby uniknąć sytuacji jak na Twoim zdjęciu?
@Darols: prawy pas powinien mieć 2,8 metra powiadasz... To bardzo "ciekawe", bo pudło autobusu z lusterkami ma ~3,1 metra. Nie wspomnę już, że wypadało by, aby zachowana była jakaś skrajnia od pasów sąsiednich. A właśnie z powodu choćby autobusów prawy pas powinien być najszerszy i mieć "bezpieczną" szerokość. @Krzychu: napisałeś "barierki", a nie "bariery energochłonne". To oczywiście zmienia trochę sytuację. Co z kolei nie zmienia faktu, że przepisy nadal są takie same. /kl