Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Do kompletu miłoby było zobaczyć pogląd na uszkodzenia tramwaju po zabraniu wszystkich elementów które go przysłaniają
Na jednej z grup facebookowych administrator wymądrzał się, że winne wypadkowi jest miasto, które wyprofilowało jezdnię tak, że nie jest prosta... Oczywiście znalazł wielu obrońców takiej tezy.
@obserwator_: stracił parę szyb i był trochę porysowany, nic spektakularnego Na szczęście udało się dogadać z WRD, że po odciągnięciu wiaty ruch tramwajowy zostanie przywrócony (oczywiście z wyłączeniem z eksploatacji tego przystanku do czasu zakończenia innych działań), bo inaczej byśmy tam stali kilka godzin... @empi: dlatego nie ma co subskrybować idiotycznych grup i kanałów Bo według niektórych zawsze winni są Ci oprócz tych naprawdę winnych. /kl
Jednak tego typu przystanki powinno osłaniać się barierkami energochłonnymi, takimi jak np. na mostach. Idiotów wszak nie brakuje. Koszt montażu, w porównaniu do możliwych strat, jest znikomy.
Od wyłapywania takich idiotów są stosowne służby. A montaż barier energochłonnych w skali całego miasta, to były by pewnie grube miliony PLN. Już nie mówiąc, że działania te zajęły by wiele lat. /kl
Chyba tak, pytanie czy jednak nie próbować coś jeszcze zrobić - ale co by to mogło być? Progi zwalniające są uciążliwe...
Próg zwalniający nie zatrzyma pijanego idioty zapierdalającego przez miasto ~120 km/h. To są incydentalne przypadki. Zresztą zawsze takie były i pewnie niestety również będą. Bo idąc tropem rozumowania co poniektórych, to po każdym potrąceniu na konkretnym przejściu dla pieszych należy je zlikwidować? Nie. Należy edukować kierowców i egzekwować przestrzeganie prawa. A u nas jest z tym niestety różnie... /kl
Progi to zuo wcielone! Zgadzam się z Liptonem, że tylko edukacja i egzekwowanie prawa może odnieść wymierne korzyści.
Jednak podtrzymuję swój pomysł z barierami energochłonnymi. Nie koniecznie trzeba je zamontować od razu w całym mieście, ale przy okazji remontów ulic, może warto było by się jednak pochylić nad tym pomysłem? Cena bariery (znaleziona na szybko w necie) to 90-110zł netto mb, więc dla firm remontowych będzie znacznie taniej.
To nie jest takie proste. Żeby montować takie bariery konieczne było by zrobienie nowych projektów organizacji ruchu (koszty), ich zatwierdzenie etc. Poza tym przepisy wymagają zachowania skrajni od takich barier. Więc w wielu miejscach nie zmieściły by się na wąskich przystankach. I tak dalej, i tak dalej... Zaraz odezwali by się na pewno także esteci miejscy ("zeszpecenie okolicy"). Problemów naprawdę więcej niż się wydaje. /kl
3159 ponownie w ruchu.