Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Fajny ten Jelczyk. Szkoda, że żaden nie uchował się z tej generacji.
Linia A kierunek zmienny była najczęstszą linią na której te wozy jeździły.
Ja nie rozumiem również dlaczego nie zachowano Jelczy M181MB drugiej generacji z Panoramiczną szybą przednią z lat 1996-2002? Mogli zostawić np. #2791 (pierwszego Jelcza M181MB z panoramiczną szybą) lub #DD455 z MPK Kraków. Jelcze M181MB drugiej generacji z Panoramiczną szybą przednią z lat 1996-2002 skończyły się jak Jelcz M122MB, Jelcz M183M, Neoplan N4016TD, Neoplan n4021TD, Solaris Urbino 18 #5248, Autosan H10-10P, Jelcz 120MM #2254, Jelcz PR110MM #1000, Jelcz 120MM/1 z przodem Berlietowskim z lat 1996-1997, Jelcz 120MM/1 z panoramiczną szybą z 1997 roku, Jelcz 120MB, Jelcz 120MD, Jelcz 120MV, Volvo B10LA, Tarnowskie Many NL222, Poznańskie Many NL202, NG272, NG312, Siedleckie, Kaliskie i Polickie Many NG312, Krakowskie Many NG313, Jelcz L10 Citus w wersji miejskiej (dwudrzwiowe i trzydrzwiowe), Prototypowy Jelcz M101I z 2000 roku, Jelcz M181M #8501 z 2000 roku i Jelcz M181M/2 #8502 również z 2000 roku z MPK Wrocław, Prototypowy Jelcz M181MB z 1995 roku i Jelcz M182MB z Krakowa.
I Jelcz M180.
Jelczy M181MB z drugiej generacji nie zachowano z powodu lenistwa przewoźników oraz dużej podatności na korozję i sporej awaryjności.
Od 2000 roku wzwyż Jelcz stosował blachę i kratownicę z nierdzewki.
I jeszcze jedno. Volvo B10LA jest zachowane, ale tylko w dwóch sztukach we Francji i w Norwegii.