Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Czyli teraz autobusy będą skręcały z 3 Maja w 10 Lutego a następnie we Władysława IV?
A co do decyzji władz miasta - ja tak jakby rozumiem cel i zamysł zmian ale uważam, że jest to robione nieco chaotycznie, bez kompleksowego planu i trochę od końca. Gdyby miasto zainwestowało w parkingi buforowe na obrzeżach centrum miasta, gdyby powstały ciągłe buspasy na kluczowych trasach do/z centrum oraz (abstrakcyjne marzenie) powstała kolej do północnych dzielnic to i zmiany w centrum byłyby może bardziej powszechnie akceptowane.
Zmiany na ul. Świętojańskiej też są ciekawe.
Te zmiany na Świętojańskiej to też strzał w stopę na moje, ale może się mylę. Zobaczymy, jak już to wprowadzą.
Jak dla mnie te zmiany to taki półśrodek. Być może jakieś badania czy analizy ruchu wskazały na zasadność takiego rozwiązania ale np. równoległa Abrahama tez jest jednokierunkowa "do góry". Ja bym poszedł krok dalej i zrobił coś kontrowersyjnego. Świętojańską zrobiłbym na coś na wzór Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie i przerzucił tam autobusy z Władysława IV (może z wyjątkiem R i S). To byłby swoisty buspas. A Władysława IV byłaby dla samochodów. Może rozwiązałoby to te kuriozalne sytuacje mające miejsce na skrzyżowaniu Władysława IV z Piłsudskiego przed węzłem przy prawoskręcie.
-
Założenie chyba jest właśnie takie, aby zredukować ilość, a na finale pozbyć się pojazdów spalinowych w centrum miasta. Najpierw wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy, a potem pewnie już Świętojańską poruszać się będą wyłącznie trolejbusy no i rzecz jasna nocki. Poza tym raczej wątpię, żeby kiedyś planowano kierowanie linii autobusowych na Świętą, skoro nawet 34 skierowano na Władka.
A co do wspomnianej sytuacji ze skrzyżowania Władka z Piłsudskiego, to wiem o co chodzi bardzo dobrze, ale wolę wstrzymać się z wypowiedzią. :P