Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Kiedy skończy się Śląsku era zachwytu nad używkami zagranicznymi markami?To smutne,że tak stary autobus jest kilka razy lepszym stanie niż większość wozów 2,3 ze Śląska.
Zadbana używka to nic złego Szczególnie gdy nie raz jest lepsza niż nowszy produkt z niższej półki
To wóz rezerwowy oraz na krótkie 121.
Po pierwsze mam wrażenie że dla ZTM (czy wcześniej KZK GOP) wzorem standardu wieku jest stan taborowy na zajezdniach komunalnych PKMów a Ci samymi nówkami nie jeżdżą. Innymi słowy PKMy dyktują zbyt niski poziom wieku dla jeżdżącego taboru w ZTMie. W takim Krakowie to MPK dyktuje wysoki standard usługi do którego musiał doskoczyć Mobilis.
Jedną z różnic pomiędzy komunalnym PKMem a przewoźnikiem prywatnym w ZTM może być dbałości o stan techniczny autobusu. Problem polega na tym że ZTM już pod tym względem tak nie "małpuje" standardów PKMów. Widać to chyba na przykładzie Warszawy gdzie bez dodatkowych wymogów dotyczących samego wyposażenia, organizacji zaplecza technicznego i obowiązkowej codziennej kontroli stanu technicznego, tabor byłby zapuszczony jak kiedyś stare grodziskowe Scanie.
Poziom taboru i komunikacji dyktuje ZTM Jeśli postawią wymagania na autobusy dziesięcioletnie to nikt nie wyskoczy z nówkami bo to będę wiązać się z wyższymi stawkami, a tym samym przegraną. Chociaż obecnie w przetargach w końcu nastąpiła jakaś zmiana i nie liczy się już tylko cena, ale też inne kwestie np. wyposażenie w klimatyzację lub internet lub norma emisji euro
No ale zamiast już pomalować w nowe barwy ZTMu to robią go na biało. Gdzie tu logika?!