Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Dlaczego miał w ogóle przewidywać ruch autobusów? Przecież to ulica w ścisłym centrum?
Na przykład autobusów zastępczych za tramwaj. Ale widocznie ja za dużo wymagam. W cywilizowanych miastach (np. Kraków, Wrocław czy Warszawa) buduje się torowiska przystosowane do ruchu autobusów, również w ścisłym centrum (zresztą jaka to różnica?). A w GOP-ie musi być inaczej...
pewnie boją się o płyty, z których zbudowana jest jezdnia/ torowisko, co wielce zadziwia bo tamtędy jeżdżą ciężkie śmieciary
@hawker tylko zauważ, że śmieciary jeżdzą co kilka godzin, tutaj byłby ruch co ok ~15 minut przez autobusy.
A w tygodniu roboczym co 6 minut
Nie od dziś wiadomo, że komunikacja w GOP-ie nie jest dla pasażerów tylko dla przewoźników żeby wzkm wykonali. Niech sobie pasażer z rejonu ulicy Katowickiej na Rozbarku zapierdala z buta na plac Sikorskiego albo na przystanek przy Chorzowskiej. A żeby sytuacja była jeszcze bardziej kuriozalna to taki pasażer chcący dojechać np. z Chorzowa do przystanku przy Głębokiej w Bytomiu nie dojedzie bezpośrednio bo autobus kończy jazdę na placu Sikorskiego i należy poczekać kilka minut na inną brygadę.
W każdym razie, chętnie usłyszę w jakich innych polskich miastach poruszają się co najmniej 12 metrowe autobusy, co 6 minut lub dajmy nawet te 15 żeby tobie ułatwić, po drodze kategorii L, kategorii ruchu KR3, jezdni o szerokości 6 metrów, składającej się z płyt żelbetowych pokrytych ozdobnymi płytami granitowymi. Niech to będzie ulica wyremontowana w ostatnim dziesięcioleciu żeby jeszcze bardziej tobie ułatwić.
Tu masz przetarg na ulicę Katowicką i wszystkie dane dotyczące konstrukcji drogi oraz projektowanych parametrów: https://www.tram-silesia.pl/www/index.php/33052/uejrpb3872017/
Od ciebie oczekuję tego samego, przecież nie będziesz chyba wróżyć z fusów prawda?
Ale czego oczekujesz ode mnie? Prawda jest taka, że GOP pod względem infrastruktury komunikacji miejskiej jest opóźniony o kilkanaście lat względem innych polskich miast posiadających tramwaje. W Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Bydgoszczy i Toruniu od lat powstają pasy autobusowo-tramwajowe, z przystankami gdzie można wygodnie przesiąść się z autobusu do tramwaju. W GOP-ie jakby o tym nie słyszano. W Sosnowcu była okazja wybudować taki pas na 3 Maja za unijne pieniądze ale zrobiono nikomu niepotrzebne buspasy bo nigdy tam autobusy nie stały w korkach.
Niedawno w GZM powstało opracowanie dot. infrastruktury publicznego transportu zbiorowego: https://bip.metropoliagzm.pl/attachments/download/190394 Podano tam przykłady przystanków autobusowo-tramwajowych z Poznania i Szczecina bo w GOP-ie próżno takich szukać. Ale jest już przynajmniej jakieś światełko w tunelu i nadzieja, że smutna rzeczywistość ulicy Katowickiej w Bytomiu się nie powtórzy.
Aż się prosi żeby takie wspólne przystanki powstały na Wolności w Zabrzu przy USC i byłej Filharmoni czy na 3 Maja w Chorzowie. Brakuje u nas kogokolwiek kto myślałby przyszłościowo na Śląsku w kwestii komunikacji zbiorowej, kogoś kto miałby na to pomysł.
Popatrzcie w prognozy demograficzne dla regionu ... Górny Śląsk zostanie nieźle przerzedzony, do tego dochodzą szkody górnicze, potworne zanieczyszczenie środowiska, a nikt nie ma ani chęci ani pieniędzy na odwrócenie tego trędu, a więc nikt też o komunikacje publiczną się nie martwi, bo i po co
Wlodarze miast , nie chca ingerowac w komunikacje miejska i jest jak jest ?.