Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
To są te fotele pasażerskie typu "twardego"? Autobus wpisuje się w standardy ZTMu więc pretensji w sprawie siedzień typu 1,5 i przycisków STOP, do PKMu raczej mieć nie można. Ty chcesz polskie warunki od ZTMu? Narazie to raczej chyba białoruskie standardy
Przecież (w ZTMie) wymagane jest minimum 21 miejsc siedzących co pasuje do miejsc "typu 1,5" liczonych jako pojedyncze siedzenie. Wbrew standardom ZTMu brakuje jedynie siedzeń o wyróżniającej tapicerce.
Przycisków "STOP" to według ZTMu też ma wystarczyć minimum 6 sztuk w obszarze drzwi. Ile jest przycisków w tych Solarisach?
Z innej beczki to dziwne że PKM odebrał takie autobusy. Wyświetlacze zewnętrze są takie jakby nie spełniały wymagania samego PKMu z SIWZ. Z przodu wymagano tablicę pełnowymiarową szerokości autobusu. Autobusy dostali od producenta więc wyświetlacz mogli dostać taki jaki wymagali bo to jest rzecz wymienna
@chris Fotele mają gąbkę, więc nie są twarde. Faktycznie, brak tutaj specjalnie oznaczonych miejsc, również wymaganej ilości przycisków STOP (naliczyłem 4). Natomiast "półtoraki" spokojnie można by zastąpić pełnoprawnymi, podwójnymi siedzeniami.
Ciekawe że MZK Żywiec ma mniej półtoraków a po numerze VIN widać że autobus też był chyba z partii autobusów na Chorwację. Smutne jest to że PKM nie jest wstanie wypracować własnych standardów doposażenia autobusu i sie tych standardów trzymać. Co do przycisków to widzę że nawet białoruskich standardów ZTMu by autobusy posiadały minimum 6 przycisków STOP nie raczyli zapewnić. Coś mi się wydaje że Solaris wrzucił co mu zalegało na magazanie z beznadziejnymi wyświetlaczami zewnętrznymu włącznie a PKM to tak odebrał mimo ze jak wspominałem np wyświetlacz z przodu nie spełnia zapisów z ich własnego SIWZ
Przy takiej ilości przycisków STOP nie widzę tych autobusów na M102, która ma zastąpić linie 94. Na 94 sporo przystanków nż
Ładną tapicerkę dobrali w porównaniu do tej w MZK Żywiec http://phototrans.pl/15,788670,114.html. Mam nadzieje że taką będą wymagać we wszystkich kupowanych autobusach.
Nie ubolewajmy nad raptem trzema sztukami ex niedoszłych chorwackich Solarisów. Ważniejsze dopiero przed nami. Po 10 latach PKM w końcu kupuje większą partię nowych autobusów. Z tego co widzę to warunki przetargowe praktycznie wykluczają Autosana (silnik poniżej 9l) i MANa z nową generacją Lion`s City (okna odchylane). Ciekawostką jest ten wymóg rekuperacji (nie wiem czy Solaris montuje ten system ale chyba pionierem tej technologi był Mercedes) W sumie jeszcze jakby wymagali lodówki dla kierowcy to bym strzelał że PKM chce sobie nowe Citaro sprawić