Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Świnoujście natomiast kupi 5 diesli euro 6, gdyż uznali że hybrydy są "drogie i mało ekonomiczne"
według KA zużywają średnio 30l/100 czyli tyle co starsze Many. 5 litrów mniej mniej niż solarisy z silnikiem Diesla.
Właśnie Świnoujście dobrze zrobiło, od lat wiadomo, że w dziedzinie autobusów hybrydy to pic na wodę i się dziwię, że niektórzy w ogóle się jeszcze w to pchają. Palą więcej, są mniej żywotne (potem kłopoty z utylizacją), jak silnik wejdzie na obroty to ma się wrażenie jakby się siedziało w kabinie lokomotywy SM42 ciągnącej skład ponad jej siły. Elektryki też nie są idealne, ale przynajmniej jest to konkretna zmiana, a nie półśrodek w postaci hybrydy łączącej wady obu.
Właśnie elektryki są półśrodkiem. Drogie w eksploatacji, uzależnione od przestrzeniochłonnej infrastruktury, a cena powoduje, że inwestycja jest nieopłacalna. A już twierdzenie, że elektryki są "eko" to totalna bzdura. Dopracowana hybryda jest dużo lepsza.
Najlepszym rozwiązaniem są autobusy wodorowe, bo maja porównywalne parametry do ao pojazdów z napędem konwecjonalnym i mogą kilkaset kilometrów bez ładowania jak elektryczne