Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
spodziewałbym się miejskiego tutaj raczej tam gdzie stoi wacha bus niż na odpoczynku
Ciągle mnie to zastanawiało... Po co przegub w tak małym mieście?
korekta kursów i by się opłacił ale od maja ma jeździć na linii nr 2
Nasuwa się zasadnicze pytanie - po co?
Zawsze zastanawiała mnie pewna dysproporcja w występowaniu taboru MEGA w polskich miastach - są miasta stosunkowo niewielkie, które przegubowce posiadają, takie jak Jawor czy Oświęcim, a są miasta o wiele większe, które takowych wozów nie ma - choćby taki Tarnów, Gorzów (choć tutaj przynajmniej są deski) czy Jastrzębie.
Za dużo pracy to ten wóz raczej miał nie będzie. Będzie zapewne kursował w godzinach gdzie występuje największe obłożenie, czyli hmm.. 2 razy dziennie? Podobno ma zostać uruchomiona jakaś dodatkowa linia, ale też nie widzę potrzeby na puszczanie tam tak wielkiego wozu. PS. Od 10 stycznia nowości na powiatowej komunikacji. PKS Tour i Kamienna Góra wchodzą na obsługę linii, które rozkładem i tak wydają sie pozostawiać wiele do życzenia.
@Tomek, tak. Na stronie starostwa na FB zdaje się je widziałem. Nic szczególnego. Dotychczasowa linia do Mysłowa wydłużona do Kaczorowa, Budziszów bez zmian, no i dojdzie jedna linia na Mściwojów. Na każdej trasie po 2 pary kursów. Oczywiście dopasowane i kursujące tylko w dni nauki szkolnej
1.Pewnie ten autobus kupili jako napinanie mięśni itp.
2.Czekam na elektryka tego jeszcze w jaworze nie było
3.Jak teraz linia jest tragiczna to pomyślcie jak wyglądała linia gdy Raf Trans kursował że korekty wprowadzono
4. Dobrze podejrzewałem że PKS Kamienna Góra pójdzie na linię Jawor Kaczorów ponieważ mniej więcej w tamtych stronach aktualnie działa a Tour przejmie rodzieloną linię Wądroże Wielkie-Jawor po PKS Trans-Pol (Budziszów Mały-Jawor,Jawor-Mściwojów)
5.Raf Trans kursował też tylko w dni nauki szkolnej i zamiast w styczniu linia wystartowała w marcu
6. Dopasowanie pod szkoły to kwestia dość dyskusyjna
Pepe, jakiś wielkich zmian w porównaniu z poprzednim rozkładem nie widzę. Godzinowo wygląda to mniej więcej tak samo. Co do Kamiennej Góry to niekoniecznie. Do Kaczorowa zaglądają jedynie na przewozach szkolnych, a wozy i tak stacjonują w Bolkowie. Bardziej pasowałaby ta linia jednak Jeleniej, gdzie do Kaczorowa mają dosłownie rzut beretem. Dziwi mnie zresztą fakt rozdzielenia tak małego zlecenia na aż dwóch przewoźników. Kursowanie w dni nauki szkolnej to marna propozycja. Wiadomo, największy dochód przynoszą uczniowie na biletach miesięcznych, ale akurat w przypadku chociażby linii z Kaczorowa, pokusiłbym sie o dodatkowe kursy w normalne dni robocze. Trasa ma ogromny potencjał, a gdyby zahaczała jeszcze o Bolków to naprawdę sporo osób by tym jeździło. Wiem, że jest tam ten cały Wacha czy jak mu tam, ale jego polityka kursowania tez pozostawia wiele do życzenia. Garstka kursów, średnie godziny, do tego jeździ to jak chce i najkrótszą możliwą trasą.
1.podam jak chodzi o zmiany np. Snowidzę autobus teraz wjeżdża do wioski a nie ,,zahacza" o nią, kilka przystanków ogólnie dodano. Linia Jawor-Mściwojów znowu przywraca połączenie tamtej części Gminy Mściwojów ponieważ po wycofaniu się Trans-Polu w czerwcu to dojazd w Targoszynie albo robił PKS po skończonym kursie szkolnym lub Bus. Luboradz i Marcinowice tylko dojazd miały dzięki Beskidowi (do czerwca 2021 od września 2020 jeździł też Trans-Pol[0 frekwencja z Luboradza])
2.Pod pojęciem działania PKS Kamienna Góra w tamtych okolicach miałem bardziej na myśli Gminę Paszowice.
3. Rozdzielenie pomiędzy przewoźników było raczej niż pewne ponieważ robili przetargi nie na realizację kursów a danej linii gdzie na 1 linii był incydent jak go lubię nazywać ,,Wacha-Busowski" przez co powtarzano przetarg [Incydent ,,Wacha-Busowski"-Wygrana Wacha-Busa przetargu (podobno na linii Jawor-Kaczorów]mimo nie spełnienia warunków)
4.Godziny i ilość odjazdów to racja że to jest nieporozumienie
5. mogli by zrobić wakacyjny wariant tej trasy gdzie np autobus rano jedzie tylko o 7 a wraca np o 12 (jakby się uprzeć to od razu powrót na jawor może być kolejnym kursem) i po 16 ostatni powrotny
6. a na Bolków nie jeździ jeszcze Kacper ze Świdnicy?
7.Wacha-Bus to ciekawa wręcz firma kolega raz do Legnicy jechał mówił że drogo a warunki no nie jakieś dobre. Większość wozów wygląda na już albo zajechane albo jakby zaraz miały stanąć i nie ruszyć 1 raczej bity. raz ich bus stał 15 min na ul.Wrocławskiej jeszcze z pasażerami w środku nikt nie wysiadał dalej w trasę ruszyli dzięki Raf Transowi który ich ,,przepędził`` z przystanku. Chyba ich jedyny dobrze ogarnięty bus to któryś z białych sprinterów a autobus to ich jedyny Tourismo co na Legnicę pojechał tylko raz. Przynajmniej wizualnie wyglądają najlepiej. Osobiście nie mam jakoś dobrej opinii o tej firmie ale kto wie może to był jedyny taki wóz.
Kacper jeździ Świdnica Świebodzice Dobromierz Kłaczyna Roztoka Jawor.
Z tym że Jawor posiada własną linie dowozową do Mercedesa, tak jak w przypadku innych miast. I obsługuje ją fanlogic.
@Remik mylisz się on ma być ,,podstawą" linii nr 2 a dojazdy realizuje Fanlogic i Linia nr 1 o określonych godzinach
Ja tylko tak słyszałem, a skoro nie, to znaczy, że po prostu kupiono go na komunikację miejską. W sumie dla miłośnika, to nie ma znaczenia po co został kupiony, bo czym więcej autobusów tym lepiej.
A no racja im więcej autobusów tym dla miłośnika lepiej
FanLogic już nie realizuje tej linii. Bynajmniej w tygodniu. Miasto chciało zrobić dobrze Mercedesowi i przejęło całość dowozów do fabryki. No może poza weekendami, kiedy godziny kursowania miejskiego nie pokrywają się z godzinami pracy w fabryce. Ciekawe, co na to pasażerowie, którym zabrano normalny autobus i kazano upychać się w miejskim jak sardynki 😆😂
a to w takim razie nie za mało kursów jest? Kilka razy zdarzyło się że już zwykły conecto latał pełny a nawet przepełniony. Conecto G się no średnio pokrywa z kursami do mercedesa właśnie a bardziej pokrywa się z końcem szkół i rozwózką dzieci do domów
Jak czytam te komentarze to widzę że co nie którzy mało wiądzie a sieja farmazon.
przegub był zakupiony na linie nr1 ale gatrze lata 2. powiem wam jak byście pościskali sie trochę w takim Manie to byscie nie wypowiadali sie w ten sposób. bo wieszcie mi ze nie jest przyjemnie podruzowac w tłoku scisnietym po takich ulicach jak jaworskie i dodatkowo kierowca karzący odejsc od drzwi bo sie zamknąc nie chca, ale to na marginesie.
co do rozkładu to jest on nie dopracowany i mija sie troche z celem bo gdy pracowałem w kuzni to ze starojaworskiej wyjezdza rono o 6.15 a na wrocławskiej jest za osiem siudma i nigdy nie mozna było zdarzyc na 7 bo jeszcze przejaz był zamkniety. wiec nad tym rozkładem mogli by troche popracowac. a i jeszcze jedno jak narazie to tylko biała przegubo jest nowa a cała reszta to urzywki nawet ten Mercedes-Benz Conecto New Generation. tez przesmigany trafił do jawora. a co do autobusów przegubowych to jusz gosciły w jaworze na lini nr14 do 2005 roku bodajrze
rafał trochę masz racji np z tym że w manach miejsca nie ma itp jechałem Conecto zwykłym i ścisk był potężny a jak wiadomo Conecto większe o określonych godz (dojazdy do mercedesa) to nawet w przegubie jest mało miejsca właśnie taki man czy zwykłe conecto są idealne na 2 ze względu na to że zdarza się mu na pusto lecieć więc po co tak duży autobus wy wozić powietrze. Nie wspominam też o fakcie że gdzieś od 2 tygodnia maja na 1 aż do 1 czerwca śmigał nie jaworski Conecto G.Jaworski wrócił dopiero na 1 1 czerwca gdy WPR 6844P poleciał na 2. Przynajmniej się ciesz że komunikacja kursuje mniej więcej normalnie bo już się PKS JG zdarzyło nie przyjechać bo autobus nawalił (mniej więcej raz w miesiącu tak się zdarza) już kilka razy PKS Wołów (Snowidza i Mściwojów) zabierał ludzi bo jeleniogórski trup nie chciał nawet do początku linii dojechać albo łączono kursy gdy nawalił przed kursami z Jawora już była ,,inba" bo PKS nie chciał zabrać autobusu którym kierowca ledwo co do Jawora dojechał (zabrali go dzień później). A jak chodzi o przeguba to kto wie czy szybciej w ramach komunikacji Jaworskiej nie mógł być jeszcze PKS Trans-Pol i ich Ikarus . Napewno ten przegub nie jest pierwszym przegubem w Jaworze