Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.
13 czerwca 2021 - Kraków, Zajezdnia Nowa Huta.
Szukałem zdjęcia z nowohuckiej zajezdni i znalazłem. Wczoraj do użytku oddana została hala serwisowa na terenie tejże zajezdni. Zakończyło to 7-letni proces modernizacji zajezdni przy Ujastku. W tym czasie zmodernizowano praktycznie cały układ torowy na terenie i wokół zajezdni, powstało więcej torów odstawczych. Powiększony obszar torów pozwoli na obsługę jeszcze większej ilości tramwajów. Dwiema pozostałymi najważniejszymi inwestycjami na zajezdni było zbudowanie zadaszenia dla wagonów technicznych, zabytkowych i aktualnie remontowonych/rozczłonkowanych oraz nowoczesnej myjni tramwajowej wykorzystującej deszczówkę. Modernizacja zajezdni została wykonana w taki sposób, że w przyszłości tory odstawcze będą mogły zostać pokryte zadaszeniem z panelami fotowoltaicznymi. Jak powiedział prezes, SOT Nowa Huta zmierza do całkowitej niezależności energetycznej, już teraz 25% zużywanej energii przez stację pochodzi z własnych paneli solarnych. Na inwestycje w fotowoltaikę MPK będzie chciało pozyskać zewnętrzne finansowanie.
Podobnie jak na podgórskiej zajezdni, w Nowej Hucie powstały miejsca postojowe dla autobusów co może w przyszłości się przydać pojazdom wodorowym. Wynika to z tego, że krakowska EkoSpalarnia jest na dobrej drodze do budowy elektrolizera do produkcji wodoru.