Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
O! To ten wóz, który w zeszłym roku był testowany przez BVG. Moim zdaniem pod względem wizualnym wygląda dość dziwnie. Jeśli chodzi o kwestię techniczną, to sprawował się bardzo dobrze - przejeździł każdą zmianę do końca.
Czemu dostał stary wzór taborowych? Karygodne niedopatrzenie!
@Rzadziak: widziałem, ale liczę na takie, które nie będą musiały jeździć na smyczy.
@Karol: Kiedy się w końcu nauczysz, że wozy testowane podpisujemy numerem taborowym/rejestracyjnym właściciela, a nie testującego? ;P
O to ten co w Rzeszowie był
Koncepcja sama w sobie nie jest najgorsza. Skoro już się wymusza elektromobilnośc na samorządach to te rozwiązanie może być tańszą aleternatywną dla biedniejszych regionów. Ciekawie jak to będzie się sprawować w Gdańsku.
Ciekawe... szkoda, że dostał takie totalnie niepasujące lampy w miejscu starych. Zastanawia mnie ile taka konwersja kosztuje, bo na pewno jest tańsza od nowego elektryka.
Z tym wozem była taka sprawa, że początkowo pogonili oferenta tego czegoś, następnie zgodzili się skoro chce się pokazać Kwestią podstawową są koszty takiej konwersji oraz utrzymanie tego czegoś + żywotność baterii.
Warto dodać, że to drugie podejście tego wozu do testów w Gdańsku. Był u nas już jakoś miesiąc czy dwa temu, ale nawet nie wyjechał na linię z powodu braku możliwości otwierania trzecich drzwi w inny sposób niż przyciskiem dla pasażerów od wewnątrz. Wrócił do właściciela, gdzie został odpowiednio przystosowany poprzez zamontowanie przycisków na zewnątrz trzecich drzwi i dopiero wyjechał na trasę. Muszę przyznać, że też jestem ciekaw jakie wyniki będzie miał ten autobus, bo projekt elektryfikacji spalinowców jest niewątpliwie ciekawy. Tylko nie podoba mi się dobór pudła pojazdu - widziałbym to w jakiejś nowszej budzie.
Cały czas chce, aby Gdynia wznowiła konwersję autobusów na trajty, a tutaj Gdańsk chwali się czymś takim. Na dzień dzisiejszy przydałyby się przerobione przeguby i zmiana linii spalinowych na trolejbusowe...
@Wave: i to byłoby logiczne, że skoro mamy sieć w mieście i trolejbusy, to autobusy zastępuje się trolejbusami z dużymi bateriami.
No dziś było otwarcie ofert na elektrobusy.I tak:
Solaris Bus & Coach
część 1 - 29 517 540 zł
część 2 - 32 353 920 zł
EvoBus Polska (mercedesy)
część 1 - brak oferty
część 2 - 35 729 040 zł
MAN Truck & Bus Polska
część 1 - 29 212 500 zł
część 2 - 32 570 400 zł