Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Ch**, dupa i kamieni kupa. Mszczą się zaniedbania z przeszłości - stawianie na PR zamiast na faktyczny rozwój miasta.
Kasa na rowery i imprezy jest. Toć to finansowy kierunek Gdyni.
A może on pokazał żółwika?
A może trzeba wycofać się z populistycznych bezpłatnych przejazdów dla dzieci i młodzieży? Tylko kto podejmie taką decyzję rok przed wyborami samorządowymi.
@Misiek 194 Wycofanie z przejazdów bezpłatnych nie uszło by im na sucho.
Moim zdaniem to konieczne jeżeli budżet ma się zbilansować przy koniecznych podwyżkach stawek przewozowych i płac, bez dalszych cięć oferty przewozowej.
@Misiek194 Odnośnie wycofania bezpłatnych przejazdów dla dzieci i młodzieży to przytoczę przysłowie: "Kto daje i odbiera ten się w piekle poniewiera".
Prawda jest taka, że to tylko narzędzie do zdobywania głosów, a żadne cele transportowe przyznaniem tej ulgi nie zostały osiągnięte.
Ja bym zaproponował uwolnienie rynku i zrobienie przetargów na część linii, całych linii. Dzięki temu można uniknąć cięć rozkładowych i jednocześnie zaoszczędzić. Braki kadrowe to inny problem. R, S, Z, J, W w pierwszej kolejności pospieszne. Nawet zrobiłbym to w pojedynczych przetargach i na 4 lata na każdą linię.
Wrzucenie dodatkowych lini w przetarg to tylko chwilowe narzędzie poprawiające sytuację. W długofalowej perspektywie może wyjść jeszcze bardziej bokiem niż by się wydawało. Prywatny przewoźnik tak samo jak komunalny, nie wyczaruje z palca kierowców niewolników. Jedynym rozsądnym podejściem, jest wzrost płac u komunalnych przewoźników (napędza to również wzrost płac u prywatnych przewoźników) oraz kładzenie większego nacisku na finansowanie nowych kierowców. Miasto musi się bardzo mocno zastanowić jaki kierunek rozwoju przyjąć, bo obecną polityką kopią Sobie tylko coraz większy dołek. Jeżeli nie są w stanie zwiększyć w budżecie środków na finansowanie komunikacji, to muszą przebudować taryfę /wykaz ulg w taki sposób, aby zwiększyć wplywy ze sprzedaży biletów.