Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Szkoda, że: takie małe, poruszone, ucięte pałąki i samochód wjechał w kadr. Nie wiem czy to zdjęcie tu długo pobędzie.
zostawie je ze wzgledu ze trajty końca świata nie widzi się codziennie
Podmieniłem na większe, podciągnąłem jeszcze bardziej ostrość. Efekt taki sobie, ale to najlepsze zdjęcie mordki Pullmana. Na innnym jest jeszcze bardziej zasłonięty przejeźdżającym samochodem.
Decomposed - dzięki za łaskawy werdykt
Pogrzebałem trochę w necie, bo zaintrygowały mnie te skansenówki. Dowiedziałem się, że sieć trolejbusową w Valparaiso uruchomiono w 1953 r. Całą infrastrukturę oraz pojazdy ściągnięo z USA. Trolejbusy Pullman-Standard wyprodukowane zostały w latach 1947 - 49, a ten konkretny egzeplarz #715 jest podobno z 1949 roku. W kolejnych latach ściągnięto jakieś uzywane trolejbusy z Francji, ale te już nie jeżdżą. Na początku lat 90-tych śprowadzone stare trolejbusy ze Szwajcarii - mam jedno zdjęcie i wrzucę w najbliższym czasie.
Początkowo chilijskie trolejbusy były państwowe i jeździły w różnych miastach. Ostały się chyba tylko w Valpo, a przesiębiorstwo jest już prywatne. W międzyczasie próbowano przywrócić linie trolejbusowe w Santiago, wysłano tam pojazdy z Valparaiso - m.in. stare pullmany, ale z nowymi karoseriami. Testowano też chińskie prototypy. Chyba jednak nic z tego nie wyszło i teraz urzeczywistniany jest projekt Transantiago z nowymi autobusami na podwoziach volvo.
W Valparaiso jest obecnie jedna linia trolejbusowa o długości 8,4 km. Znalazłem informację, że jednocześnie obsługuje ją 20 aut z częstotliwością co 2 - 2,5 minuty. Polemizowałbym z tym, bo na zrobienie tego zdjęcia czekałem chyba 10 minut.
Te Pullmany to najstarsze obecnie trolejbusy na swiecie znajdujace sie w ekslopatacji liniowej, koniecznie powinny zostac
Trolejbusy i ascensory (kolejki szynowe na wzgórza) z Valparaiso władze Chile chcą wpisać na listę UNESCO.