Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Nie wiem, być może również mają jakieś narzędzia osłonowe. Domyślam się, że trolejbusy to praski sposób na wdrażanie wymogów unijnych odnośnie elektromobilności. Słusznie doszli do wniosków, że najbardziej efektywne jest ładowanie dynamiczne. Popieram.
Ładowanie dynamiczne? Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale w przypadku trolejbusu występuje raczej bezpośrednie zużycie energii elektrycznej pobranej z sieci, bez jej magazynowania, co zapewnia większą sprawność.
Współcześnie produkowane trolejbusy w zasadzie z reguły mają już baterie trakcyjne umożliwiające pokonywanie odcinków bez sieci (z reguły z zasięgiem ok. 40-50 km, ale to już zależy od wymagań kupującego) - Praga nie jest tu wyjątkiem. Ale są też trolejbusy bliższe konstrukcyjnie autobusom elektrycznym (np. gdyńskie gepardy), w których z sieci jedynie ładują się baterie, a silnik elektryczny wykorzystuje jedynie energię w nich zgromadzoną, a nie bezpośrednio z sieci.
W Czechach od 1 listopada cena prądu z dofinansowaniem wynosi maksymalnie 6 koron = 1,20 PLN za kWh. Dotyczy to również przedsiębiorstw komunalnych.