Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Ja jestem ciekaw co sie stanie jak sie do tych nowoczesnych autobusów dorwie zarząd
No jak to co z tego....teraz pora na Volvo
Ale zapominasz kto redaguje wiki... Wiki to nie PWN, a Busmen i tak mądrzejszy od PWN w tej tematyce (a i tak nie o to chodzi w tej "rozmowie")
No ja nie wiem czy jestem taki mądrzejszy, ale na miejscu MikeR-a bym się nie wymądrzał. Ciekawe czy pamięta początki tej konstrukcji, kiedy mówiono o niej - "Pierwszy NISKOPODŁOGOWY autobus wyprodukowany w Polsce". Obecnie należy do kategori niskowejściowych autobusów - która mówiąc szczerze jest czysto umowna. Ważne, że kiedyś był on szczytem polskiej myśli technicznej. A ujmy Twojej inteligencji MikeR dodaje fat, że nie znasz się na emotikonkach typu :P,,. Lepiej będzie jak czasami będziesz cicho i nie będziesz zabierał swojego głosu w którym przejawia się "bystrość" Twojego (chyba niedużego) umysłu.
No rzeczywiście się MikeR nawymadrzął, masz się czego czepiać. Sprostował, bo gniot rzeczywiście jest konstrukcją niskowejściową i nikogo nie obchodzi jak reklamowano gniota gdy wchodził do produkcji. Ludzie trochę luzu, czy wy każdą okazję musicie wykorzystać do zaczepki i prymitywnego obrzucania się błotem? Jak dla mnie ujmy inteligencji dodaje właśnie fakt bawienia się w takie niskie gierki, takie przedszkolne przezywanie. Gratuluję Busmen, wygrałeś w tej konkurencji.
No ja nie wiem... Ale na drugi raz zwróć uwagę na emotki, bo Tomek Paszko nie chciał Ci udowodnić błędnego myślenia, a tylko powiedział żartem - Nie znasz się. To takie nasze powiedzenie i nie ma powodu, aby od razu podawać linki do wiki, bo my NAPRAWDĘ sie=ę trochę znamy na autobusach
Ok. Chłopaki. Dziś Jelcz M121 z różnymi odmianami jest nazywany niskowejściowym. Ale w roku 1994/5 jak został zaprezentowany jako nowa konstrukcja Jelcza, nie miał praktycznie żadnych kontr-ofert od innych producentów, na naszym rodzimym rynku. Sprzedaż wyrobów Mana, Neoplana, Volvo i Scanii, praktycznie nie istniała. Więc Jelcz wykorzystując to prezentował M121 i później też M181 jako pojazd niskopodłogowy. Ale zastanawiając się dłużej, to kto z was usłyszał o konstrukcji w pełni niskopodłogowej wcześniej, jak w ok. 1998 roku??. Kiedy to Jelcz zaprezentował swoje modele M185M Dana i M183M przeguba?? Ja NIE!!!. Więc te dywagacje nie mają sensu, bo nawet patrząc na rozkłady jazdy autobusów, gdzie zaznaczone są pojazdy niskopodłogowe, najczęściej literką N, firmy wystawiają na nie pojazdy w pełni niskopodłogowe lub niskowejściowe. Dla zwykłego pasażera odróżnienie pojazdu niskopodłogowego od niskowejściowego praktycznie nie istnieje, bo się na tym nie zna, bo on tego nie rozróżnia, ale jak podjedzie pojazd wysoki (np. Jelcz M11, Ikarus 280, albo wynalazki lubińskie Man RUE240, Setra S215UL) i wsiada starsza Pani, to już od razu widać (słychać) niezadowolenie. Sam to przeżyłem nie raz, więc wiem jak jest naprawdę. Ale co ciekawe pojazdów średniopodłogowych w postaci modeli Jelcz PR110U/M, 120M, Man EL np. 262 (PKS Lubin), Setra S215SL, nigdy zwykli pasażerowie nie komentują (chyba, że na przystanku stoi osoba niepełnosprawna np. na wózku inwalidzkim), to wtedy są komentarze (co jest, przecież miałbyć niskopodłogowy??).