Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
No będzie, ten ma dopuszczenie zaledwie do listopada i raczej nie będzie z niego nic więcej, natomiast drugi, #353-355 pojeździ jeszcze dwa lata, jest czas by walczyć o jego zachowanie.
354+355 nadaje się jedynie do całkowitej odbudowy, zresztą ostatnio i tak ciągle stoi w rezerwie.
Jeśli jest o co jeszcze walczyć, to jedynie o 111+112, 370+371 i 734+735. Z solówek może 598 (którego jednak na 99% czeka odstawka w listopadzie), 321 i nieszczęsny 313.
111+112 bym raczej nie chciał w roli zabytka stylizowanego na jakiś wóz liniowy bo nigdy takim nie byl, natomiast jako elka sprawdziłby się całkiem dobrze. Co do liniowych składów, uważam że całkiem rozsądnym kandydatem byłby też #554+565, który posiada komplet gniazd na każdej ścianie, kranik z przodu, przyciski do otwierania drzwi na obudowach maszyn drzwiowych i starą instalacje, nie przechodził w swoim żywocie żadnych remontów kapitalnych i tylko dwa RB, z czego przy ostatnim jedyne zmiany jakie zaszły to siedzenia i laminaty.
Też bym nie chciał czerwonego 111+112, ale trzeba myśleć realistycznie. Lepiej zachować oryginalny zestaw i przywrócić go do stanu fabrycznego (czyli czerwona malatura i numerki 723+724), niżeli miałby skończyć jako dawca części. Szczególnie, że to ostatni skład 105Na z oryginalną aparaturą. Ledwo udało się uchować 546 i doprowadzić stodwójkę do stanu (wizualnie) jakkolwiek lepszego, więc nawet nie liczę na zachowanie wszystkich wymienionych przeze mnie wozów :P. 564+565 w sumie też dobry kandydat, ale nie wiem w jakim stanie jest pudło, no i aparaturę też już ma po przeróbkach.