Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Południową podjechać na takiej szklance przegubem to nie lada wyzwanie.
W chwili robienia zdjęcia miał na samej linii nr 7 (kurs 15:19 z Leśnej) opóźnienie 30 minut, spowrotem około 120-170 minut coś takiego. Jedno kółko jedynki wypadło które miał wykonać przegub, ale wiadomo jak było wczoraj...
Przy obecnej technologii coraz bardziej sensowne wydaje mi się napędzanie przegubów na środkową oś (a najlepiej środkową i ostatnią) przez silniki w piastach. Niech diesel sobie klekocze w przyczepie, a napęd można przekazać przez kable, niekoniecznie połączenie mechaniczne. Dodać do tego kilkanaście kWh baterię i mamy bardzo ekonomiczny i ekologiczny (pracujący w optymalnym zakesie obrotów) układ napędowy. Ktoś chyba nawet już tego próbował (Van Hool?), ale nie wiem co sprawiło, że to rozwiązanie się nie przyjęło. Jeździłem osobówką z hybrydowym układem szeregowym i bardzo dobrze to działało.