Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Jeśli dobrze widzę, to napis na przodzie głosi "Mastero"... żenada Widocznie wchodzi im to w nawyk, wszak w Łomiankach jeździ Mastero z napisem Salus...
A jak nastąpi wyciek paliwa to kochani pasażerowie tegoż Jelcza się zagazują Pogratulować konstruktorom z Jelcza
Oj Misiek194, jak nie znasz się na instalacji gazowej to nie dodawaj takich głupich komentarzy, bo sam się pogrążasz. Butle umieszczone pod podłogą mają specjalne odpowietrzenie i gaz nie ma prawa się tam gromadzić. Rozszczelniony zawór butli sprawi że gaz zaraz ulotni się do atmosfery !!
A nie jest tak ze CNG jest cięższe od powietrza i zamiast unoscić sie do atmosfery będzie przebywał tuż nad ziemią jak to jest z LPG??
CNG jest lżejszy od powietrza, w przeciwieństwie do LPG. Tą klapkę to faktycznie mogli pomalować na żółto.
CNG faktycznie nie będzie się gromadził pod podłogą ... w autobusach typu LF butle daje się na dach tylko ze względu na brak innego miejsca ... a klapka jak to w jelczu ... żeby nie przeoczyć
Po pierwsze to butle na CNG daje się z reguły na dachu nie dlatego że brak jest miejsca tylko ze wzgledów bezpieczeństwa (polecam obejrzeć Ikarusa 280 w Debrecynie czy Szegedzie w którym miejsca bynajmniej pod podłogą ne brakuje). Metan jest lżejszy od powietrza dlatego takie rozwiązanie pozawal uniknąć jakiegokolwiek zagrożenia.
Raph: Jeżeli to odpowietrzenie polega na lufcie od dołu to nadal nie daje to żadnej gwarancji. Inna sprawa że zbiornika na CNG są bardzo wytrzymałe i nie powinno się z nimi nic dziać jednak był bym spokojniejszy gdyby zbiorniki były na dachu!
Czy ten Jelcz ma takie obcie siedzeń jak stalowowolski M121I, czy takie jak w Krakowie mają?
Te autobusy mają dodatkowo na bokach otwory odpowietrzające. Poza tym MPK Rzeszów celowo kupiło te wozy bo są niższe niż niskopodłogowe CNG, dzięki czemu będą mogły jeździć również pod wiaduktami czego nie mogły robić M125M/4 I Urbino 12 CNG.
Ja tego nie mogę pojąć....nawet za te nadkola nowe trzeba zapłacić ? Ja rozumiem gdyby to był pulpit VDO, który kosztuje sporo kasy, ale taki kawałek plastiku to juz przesada. Co do zbiorników - spokojnie, gdyby tak było jak mówi misiek to by ten pojazd nie otrzymał homologacji więc dajcie spokój z takimi tekstami skoro nie macie zielonego pojęcia o tym....
Oczywiście, można było dać zbiorniki na dach, tyle że wysokość wyniosłaby wtedy ok. 3020+465 = 3485, czyli prawie jak autokar wysokopokładowy. A stare nadkola, ZTCW, wynikają nie z oszczędności tylko z zastosowania w 120tkach większego rozmiaru kół, przy których nowe, mniejsze nadkola nie sprawdzają się.
Czy ja wiem...Ikarusy mają między osiami silnik, więc może rzeczywiście brakuje miejsca na butle... Z kolei Karosy CNG mają silnik z tyłu i butle pod podłogą:)