Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
A o 562, 587, 1215, no i 3645 zapomniałeś?
Hę? PKM Św. nigdy nie miał ikarusów z numerami 587, 1215 i 3645. A 562 został skasowany chyba jeszcze zanim powstał PKM Świerklaniec.
widzialem wczoraj ten autobus z odpieta przyczepa. stoi w zajezdni
choc juz go widzialem jezdzacego:)
@jacekso: 562 został SPRZEDANY we wrześniu 1994, kupił go prywaciarz jeżdżący wówczas na 111, po czym po krótkim czasie z jego tablicami - KTG 479D - jeździł na tej linii ex-Jaworznicki #582. Rok produkcji tego Ikara mnie zastanawia - jeden z dobrze poinformowanych pracowników biura PKM Św. twierdzi, że #562 był z 1974 roku, do czego pasuje to, że z okresu stanu wojennego pamiętam go z "5" z nr rej zaczynającym się od SZ (na starych to był powiat Tarn. Góry - podział ważny do 31.12.1974, tablice zmieniono w 1983)
wie ktoś może co się stało z 4390????
@rachuba: Ś.P. #4390 - kasacja w 1998 roku, załamał się brakiem zainteresowania wysłaniem go na NG (bo tylko do tego się już wtedy nadawał). Jego ostatni stały przydział liniowy: 192/1. W pierwszym rzucie zastąpił go jego brat-bliźniak, #4391, który był wtedy "rezerwistą" (jeździł tam do uruchomienia #1440 w połowie stycznia 1999).
@Mikey:Dziękuję bardzo.A skąd to wszystko wiesz??
@Mikey. Co Ty za bzdury podajesz? #562 zosta wyprodukowany w 1982 r. Uruchomiono go pierwszy raz, w dniu 12.10.1982 r. Niedługo potem zajezdnia w Świerklańcu stała się magazynem darmowych przegubów dla oddziałów WPK w Tychach, Jaworznie, Chrzanowie, Sosnowcu oraz Gołonogu. Z tego świerklanieckiego magazynu najmniej skorzystała zajezdnia Gliwice, do której trafił #585. #562 do spółki z #587 był jednym z niewielu przegubowców, które całe swoje życie spędziły w Świerklańcu. Skasowano go w 1995 r. Rocznik 1982 obejmował nr z zakresu 501-620. Jaki 1974 r., skoro pierwsze 280-tki przyjechały na Śląsk, w okolicach lat 1976-1978? Nie będę się kłócił natomiast o wątek związany z #4390, bo w tym temacie masz rację:) Ale co do #562 nigdy się z Twoją wersją nie zgodzę.
@Rafał: informację o #562 podałem na podstawie tego, co wiem od pana Kazimierza (nazwisko mogę podać na privie), byłego kierowcy, obecnie "biuralisty" PKM Św. - twierdził, że to auto jest z 1974 roku, dlatego nie twierdzę, że na pewno tak było, a niemożliwym jest, żeby ruszył 12.10.1982, jeżeli jeździł na 5 w dniu 30.12.1981 (wiem, bo nim w tym dniu jechałem z Siemianowic do Piekar), a co do kasacji - jakim sposobem prywaciarz miałby jego tablice na #582, gdyby PKM Św. go skasował w 1995 roku??? @rachuba: za dawnych czasów świrowałem na punkcie autobusów ze Świerklańca, stąd rózne detale w mojej pamięci, a mieszkałem przy obecnej trasie 192 przez 20 lat:D )
#562 wchodził w skład dostawy z 1982 r. Dostawa ta zawierała się w przedziale numerycznym 500-620, i absolutnie #562 nie mógł jeździć 30.12.1981 r., na linii nr 5.
@Mikey. A co byś powiedział na propozycję nawiązania kontaktu na początek na maila. Mój mail to gliwice4341@op.pl? Wymieńmy ze sobą swoje spostrzeżenia. Co do #562 będę się trzymał swojej wersji. Jeśli jechałeś 30.12.1981 na linii nr 5 wozem z końcówką numeru bocznego -62, i jeśli to był Ikarus 280.26 z zajezdni WPK w Świerklańcu, to mógł to być tylko i wyłącznie wóz nr 3062 z 1979 r. W momencie wprowadzenia w Polsce stanu wojennego, zajezdnia w Świerklańcu była potężnym arsenałem przegubowych Ikarusów. Gdybyśmy nawiązali ze sobą kontakt, to oczywiście podeślę co nieco na Twojego maila, bo mam taki wykaz:)
@Mikey. #4390 nigdy nie był bliźniakiem dla wozu #4391 w sensie faktycznym. Między oboma przegubami miała miejsce tylko i wyłącznie zbieżność numerów taborowych.
Nr VIN #4391 to 280.26 2652 89. Jego bezpośrednimi bliźniakami były gliwicki #4370 (280.26 2653 89) oraz gołonoski #4374 (280.26 2651 89).:)
@Rafał: miałem na myśli dokładnie to, że był bliźniakiem w sensie miejsca dostawy i eksploatacji oraz numeru taborowego (numeru rejestracyjnego również - #4390: KAG 764P, #4391: KAG 765P)
@Mikey:) Dziękuję:) Ja #4390 widziałem dwa razy w życiu. Pierwszy raz w trakcie strajku komunikacji miejskiej w marcu 1997 r., kiedy to #4390 jeździł jako wspomożenie Ampexu na liniach nr 83 oraz 158. Drugie i zarazem moje ostatnie z nim spotkanie miało miejsce 19.06.1998 r., kiedy to około godziny 16:20 na linii nr 5 przyjechał z Katowic na tarnogórski dworzec:)