Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Też mnie to zastanawiało, kiedyś wiele gdańskich ikarusów miało takie klapy, a wlewanie wody do zbiorniczka wyrównawczego z konewki było nie lada sztuką. Teorie na temat tych klap miałbym dwie, albo są od innych modeli np. z silnikiem z tyłu (wtedy klapka jest na tylnej klapie), ale jak patrzyłem pobieżnie po zdjęciach modelu 256 to na przedniej klapie też się zdarzają, albo jest to klapa dorabiana i ze względu na uproszczenie bez małej klapki.
Krzychu, biegaj no szybko po te loga IKARUS!!
Ja to biore do domu
Zagadkę można wyjaśnić tak: pierwotnie wlew miał być tak, jak w Ikarusach 556 i 180, czyli na narożniku. Są nawet zdjęcia pierwszych Ikarusów 260 i 280 z takim umiejscowieniem klapki (czy jak kto woli drzwiczek) wlewu. Z czasem zmieniono ten układ na to, co znamy najbardziej, ale praktycznie nawet w roczniku `84, czy `85 zdarzały się sztuki z pełną klapą (czyli bez klapki). Ta wersja klapy jest jak najbardziej fabryczną, oryginalną, tylko z pozostałością po pierwotnej wersji