Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
No i pięknie to zrobiłeś. A widzisz ilu ludziom myślenie sprawia ból? Tobie nie, gratulacje Marcin.
Ostrożny byłem, bo wiem, że z tymi otoyolami to w Zielonej Górze wędrówki jakieś były.
Nie tylko z jednym, co miał numer Z50570, a teraz ma Z40001, to taki samorodek Turbo M23. W sumie to 6 szt. Dwa takie jak na tym zdjęciu, jeden M23 i trzy M50.
Remik, a skąd się wzięły te podwójne numeracje w ZG??. Tu jakieś Z10198, wcześniej jako Z20125, etc. Kto numeruje te autobusy i gdzie logika? Masz do tego jakiś klucz? I ostatni smuteczek, czemu te Otoyole są tak ponumerowane, że prawie wchodzą w duble z wozami z 1985 roku?
Już tłumaczę. Z10198 to prawdziwy numer. Z20125 okazało się, że to fikcja. Mam duży problem z Zieloną Górą, bo nadają numery zupełnie nie zrozumiale. Raz wg przybycia w danym roku, a innym razem wg ostatniej kolejności w poprzednim roku albo jeszcze inaczej z początkiem wg roku produkcji pojazdu. A jeśli chodzi o Otoyole, to było tak jak mówisz. Jest nieźle pomieszane ale spróbuję Ci to rozszyfrować. Otóż w 1993 przybyły autobusy i dostały numery Z30547 - Ikarus 255, Z30548 - Ikarus 260, Z30549 - Jelcz D120L, Z30550 - Autosan H1010, Z30551 nie było, Z30552 - Autosan H1010, Z30553 - H921, Z30554 - H921, Z30555 - H921, Z30556 - H921. I był koniec. W 1994 roku zakupili w lisingu 8 szt. używanych Dabów, które to myślałem że otrzymały numery Z40557-Z40564 (od 1994 roku zaprzestano malować lub naklejać w Zielonej Górze numery taborowe na pojazdach, ale w ewidencjach dalej im je nadawano), ale okazało się, że nie, bo jedyną pewną informacją jaką zdobyłem, to że teraz mają numery Z70006 - Z70013, które to otrzymały w roku 1997 jak zostały wykupione z lisingu. Więc przypisałem do nich poprzednie numery, ale domyślne Z40501-Z40508. No i w 1995 roku okazało się, że pociągnęli numerację końcową (trzy ostatnie cyfry) wg kolejności po roku 1993, więc Autosany H1010 otrzymały numery Z50557-Z50561, dalej Z50562 nie mogli nadać bo był jeszcze wtedy Zemun z roku 1985 po KPKS-ie i Z50563 Jelcz PR110D też po KPKS-ie. Więc następny Autobus wciągnięty na stan to był Z50564 czyli Autosan H6 z firmy Rockwool. (Z50564 w KPKS był o oddziale Nowa Sól i jest chyba do dziś). Następnie razem z nim wciągnęli Z50565 PR110DC i Z50566 H921. Później kupiono Z50567, Z50568 i Z50570 (Z50569 jeszcze żył po KPKS-sie, a był to PR110D). Po nich zakupiono dwa Jelcze 120M Z50571-Z50572 i koniec. W roku 1996 nie kupowano autobusów i dopiero w 1997 zakupiono pierwszą Scanię Irizar zieloną, a otrzymała numer Z70003, dlaczego taki, nie wiem i nie rozumiem. I dalej to już jak widzisz, misz masz. Na dziń dzisiejszy nie mam dostępu do numerów i nadaję je domyśnie próbując dopasować kolejność po latach 2002-2003 kiedy to ostatnio uwiarygodniłem numery autobusów i po zapytaniach u kierowców jakie numery mają poszczególne autobusy. Z20125 przy liderze był numerem wymyślonym przeze /mnie, niestety nie trafionym, SORRY Wielkie.