Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
A gdzie w byłym DDR funkcjonowały trolejbusy i co wpłyneło na ich likwidacje ?
Z tego co pamiętam to Weimar, Hoyerswerda, Poczdam. A co wpłynęło na ich likwidację, to może straszny będzie wiedział.
W sumie trolejbusy były w 12 miastach NRD. Generalnie pozamykano je z przyczyn ekonomicznych. W Poczdamie posypał się tabor, a miasta nie było stać na utrzymywanie dwóch rodzajów trakcji elektrycznej. W Hoyerswerdzie nie zdążono wybudować kluczowych odcinków, więc trolejbusy jeździły nie tam gdzie trzeba, a co za tym idzie nie miał kto nimi jeździć. W dodatku w rozkręcającej się epoce niskiej podłogi Ikarusy 280T nie były zbyt atrakcyjnymi pojazdami. W Weimarze likwidację szykowano już w latach 80. więc nie inwestowano w sieć przez parę lat, aż w końcu koszta utrzymania tak urosły, że zdecydowano o jej zamknięciu. A już szczytem wszystkiego było miasto Suhl, gdzie w 1989 r. była już gotowa sieć trolejbusowa i nawet dostarczono 5 Ikarusów 280T, ale nigdy ich nie uruchomiono, o czym zadecydowało m.in. lokalne referendum.
Heh, czyli widać, że u nich (w tamtych czasach) nie kierowano się rozumem. I ciekawi mnie, czy dziś żałują tamtych decyzji...