Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Trochę słabiutki silnik na Lion'sa, mogli wziąć równie dobrze wersję 280-konną, w końcu różnica w cenie 260 i 280-konnych wersji chyba nie byłaby aż tak duża a i osiągi autobus z pewnością miałby nieco lepsze. Ale pomijając tą drobnostkę to prezentuje się całkiem nieźle. Czy ZMKS planuje w tym roku jeszcze jakieś zakupy? bo ponoć mieli kupić jeszcze 5 nowych niskaczy.
Z modelem strzał bo nawet z gazet się nie dowiedzieli o moc.. MAN został kupiony w ubiegłym roku, a czy kupią w tym to zależy czy uzyskają kasę z unii na inne inwestycje, wtedy zostanie więcej pieniędzy w kasie na autobusy, ale o tym pewnie się dowiemy w okresie wakacje - koniec roku Miker: spokojna głowa już ja go tak obfocę, że nie będzie po co przyjeżdżać zajmijcie się Solarisami swoimi :P
Adi: Wydaje ci się. Om ma halogeny. Na fotce z bliska widać, że to nie zaślepki.
Teraz wiem czemu mi ostatnio się pytałeś o czerwonego lionsa. Ale wtedy stał tylko jeden LION'S CITY G
Nowy 273 jest sprawniejszy od starego 283. Ma lepszy moment obrotowy i jest o wiele cichszy. NL283 są tak głośne, że z tylnej części trudno rozmawiać.
@Seba: A jakie macie skrzynie biegów w NL283? Jakbyście mieli 6 ZFy to by cicho było :P
#Marcin mamy 4 biegowe Voith-y. Ale bardziej narzekamy na 1 MAN-a z 6 biegowym ZF-em.
#Seba być może.
My mamy 37 z 6 biegowym ZFem i 5 z 5 biegowym Voithem. Nie da się ukryć, że ZFy są cichsze, dzięki większej ilości przełożeń. Cichy: Sorry za off-topic
Marcin Nader: Spoko Tak po za tym to ZF ogólnie jest skrzynią dającą lepsze przyspieszenie przez dynamiczną zmianę biegu jak i redukcję, ale za to każdą zmianę ewidentnie czuć i słychać. Voith natomiast jest skrzynią oszczędniejszą, łagodniejszą, która generuje gorsze przyspiesznie ale zmiany biegów są właściwie nie odczuwalne. Ja ogólnie wolę ZFa, którego mam okazję często testować o Oplu Omedze B V6 gdzie idealnie ujarzmia to 170 koni
#Seba a mi sie wydaje ze rodzyn jest wolniejszy, ojciec to samo mówił i narzekał na jego "mułowatość"
Przy tej samej mocy wóz, który ma skrzynię z mniejszą ilością przełożeń wygeneruje lepsze przyspieszenie, gdyż każdy bieg będzie ciągnięty do wyższych obrotów. Dużo jednak także zależy od tego w jakim przedziale obrotów auto dysponuje największą mocą bo jeżeli w niskiej to nie ma sensu gazownie go do wyższych gdzie samochód już nie przyspieszy.
@Cichy: I właśnie dlatego wole wozy z mniejszą ilością przełożen. Lion'sy z Voithem są kozackie