Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Jakich złomowisk, DAB-y to jedne z najlepszych autobusów na świecie, lepiej żeby jeździł stary H9?
Patrzaac na stan tego DABa to sie musze gleboko zastanowic nad odpowiedzia
@Żywczak: A czy H9 w porównaniu do DAB-a jest czymś gorszym? chyba nie. Poza tym dużo je łączy. Wiek, odpowiedniu dluga wytrzymałość itp. A że DAB w porównaniu do H9 ma mniej otwieranych okien i automatyczne drzwi to od razu jest taki dobry? H9 też może mieć automatyczne drzwi i przynajmniej ma o te kilka otwieranych okienek więcej. Aczkolwiek nie jechałem nigdy DAB-em i nie wiem, jaki jest komfort podróżowania nim i ciężko mi jednoznacznie określić jaki ptorafi być DAB w czasie jazdy, bo znam go jedynie z widoków na ulicy.
No to skoro nie jechałeś to się nie wypowiadaj - nie ma nic lepszego od DABa.
Heh - Adrian kolejny raz opisał wóz, którym nie jechał - gratulacje!
Tylko dziwna rzecz, że te "najlepsze autobusy na świecie" już dawno ktoś zakwalifikował na złomowisko, a my ten złom skupujemy. Przecież to są tylko maszyny i nawet najlepsze też z czasem stają się złomem.
@Misiek 1. gdyby te autobusy były zakwalifikowane na złom to by si udały na złomowisko. Po prostu zakończyła się ich eksploatacja, a przyjechały do nas z bogatszych państw gdzie tabor wymienia się częściej niż u nas. Stać ich było na wymianę to kupili nowe. A przykładowo Autosan by jeździć w takim wieku by musiał mieć "milion" NG za sobą...
Nieprawda. Nie udały sie na złomowisko tylko dlatego, że znaleźli się kupcy z Polski. Ich eksploatacja zakończyła się, bo nadszedł ich czas. Nie łódźmy się, nikt nie pozbywa się sprawnych autobusów. A to, że ich stać dlatego kupują nowe, inaczej remontowaliby jak w Polsce. Co do autoasana to też nieprawda. Autosan w takim wieku zwykle jest po jednej NG, nie "milionie". Jedynie mogę się zgodzić z tym, że wozy z lat 80-tych są generalnie trwalsze i bardziej wytrzymałe niż nowsze.
Misiek w Danii od groma podobnych autobusów idzie na złom. Po za tym te które do Polski trafiają za złom się nie nadają - przyjeżdżają w świetnej kondycji technicznej jak i wizualnej, więc na pewno nie były przeznaczone na szrot - tam o autobusy się dba od początku do końca.
Kiedyś też tak myślałem, ale zweryfikowałem ten mit po poznaniu konkretnych informacji z firmy, jak to naprawdę wygląda, więc to co piszę nie są rzeczy wyssane z palca. Dziesiątki razy słyszałem o "świetnej kondycji" używek tylko jakoś później mijało się to z rzeczywistością. Zasady ekonomii są takie same wszędzie, w Dani też. Nikt nie ładuje pieniędzy w wóz wiedząc, że i tak za zaraz wymieni go na nowy. W dobrą kondycję mogę uwierzyć w przypadku 3, 5-letniego wozu, ale takich sprowadza się garstkę.
Na zachodzie jednak przykłada się dużą wartość do tego by autobusy jeździły i nie psuły się co chwile jak u nas, więc o nawet starsze wozy się dba w takim stopniu by były w dobrej kondycji technicznej. Nikt tu przecież nie mówi o tym by wyglądały tak choćby przed chwilą z fabryki wyjechały.
The image of the bus in Denmark.
http://phototrans.eu/15,32553,.html