Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
1. Sa na gumowych oponkach co przedraza sprawe w porownaniu do zwyklych szyn. 2. Gdybys puszczal czterowagonowe pociagi co 3 minuty zamiast dwuwagonowe co 1,5 minuty, byloby mniej zuzycia energii...
przecież masa jednego składu o masie 2m i dwóch o masie m jest taka sama, więc skąd miałoby wyjść mniejsze zużycie energii?
A dlaczego autobus ma mniejsze zuzycie energii na pasazera w porownaniu do osobowki?
jak masz dwa składy z 2 wagonów silnikowych i jeden z 4 wagonów silnikowych to powiedz mi jak w tym drugim wypadku ma być zużyte mniej energii? :P
Kto powiedzial ze w drugim wypadku musi byc tyle samo silnikow? Poza tym ciezar takiej jednostki zmniejsza sie znacznie - brak sprzegow, jeden system sterowania (komp troche wazy...), itp.
w metrze stosuje się najczęściej tylko wagony silnikowe. jakim sposobem chciałbyś zrobić 4-wagonową jednostkę do metra bez sprzęgów?
Krotki sprzeg i dlugi sprzeg (miedzy jednostkami) to dwie rozne pary kaloszy...
I jeszcze jedno: dlaczego w Londynie czy Paryzu tylko polowa (lub "wieksza polowa" - 4 z 7 lub 3 z 5) wagonow w typowym skladzie ma silniki?
zapewne udzielenie odpowiedzi byłoby możliwe po poznaniu mocy i masy obu składów