Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Tak. Słyszałem o tym. Tramwajo-Trolejbusy. Mają mies 1 szynę prowadzącą oraz służąca jako uziemienie. Ale wg. mnie nie ma to racji bytu.
Po co nam są takie tramwaje?
Ten Jelcz ma wyświetlacz? Wyjęli go z jakiegoś Mana?@Nemezz - po co? Teraz jest moda na ekologie, więc takie wynalazki są w sam raz.
On ma wyświetlacz od początku.
translohra chcecie sobie sprawić? tramwaj na gumowych kołach? czy trolejbus a la Nancy z szyną prowadzącą?
tramwaje w Białymstoku nie mają kompletnie racji bytu! zastanówcie sie logicznie... @Amalio - skoro jest moda na takie wynalazki to niech hybrydy ściągają, a nie infrastrukture drogową miasta niszczą, ehhh
@Andrzej a wiesz kto jest producentem tych wyświetlaczy?@Radzioo ale jak wskazuje nazwa, to są pojazdy "tramwajowate", a więc i pojemniejsze od autobusu hybrydowego
Amaio - Pixel z Bydgoszczy. Podobne mają many KPK 679-682 i niektóre poniemieckie oraz 120MM/2 z tego miotu co 988.
A skąd wiecie o tych tramwajo-trolejbusach?
Znalazł się inwestor z Francji. Tak JP, mają to byc translohry. Zasadnośc wykaże studium wykonalności.
Też bym wolał normalne trolejbusy niż translohry.
Najlepiej by było jakby wcale nie było. I Hybrydy kupić.
Wzięliby i zainwestowali w normalne tramwaje, a nie kombinują jak konie pod górę. Translohr jako nowa idea wymaga większego dopracowania, aniżeli sprawdzone od pokoleń tramwaje.
Jak chcą tak stawiać na ekologię, to niech zainwestują w Hybrydy lub w normalne trolejbusy, a nie żadne wynalazki. Normalne tramwaje średnio by się sprawdziły w mieście. A nasza infrastruktura nie jest przygotowana na tramwaje, pomimo kilku wyjątków.
Lepsze byłyby tramwaje. Przecież w całym mieście jest zostawione miejsce pod nowy środek transportu.
Czy napewno w całym? Ul. Kopernika. Za mały pas zieleni aby mogły minąć się 2 tramwaje.
Nawet na remontowanej Sienkiewicza, pas zieleni będzie za mały.
Tylko, że tam nikt nie przewidywał tramwajów. Ponadto Kopernika można poszerzyc lub puścic tramy po którejś ze stron. Berlinga (wbrew pozorom) też jest przystosowana pod tramwaje (które zresztą w nyśl założeń jeszcze z 1988 roku miały tamtędy jeździc).
W latach 50 już myśleli na tramwajami. Nawet były plany tras i zajezdni. Były 3 Zajezdnie tramwajowe. Z tego co pamiętam 1 miała się mieścić na Pieczurkach.
Kiedyś, kiedy pracowałem jeszcze w Urzędzie miejskim, w ręce wpadły mi plany sieci tramwajowej z 1988 roku. Zajezdniamiała byc przy zakładach FASTY.
jedna z zajezdni w fastach, druga gdzieś na przemysłówce i trzecia nie mam pojęcia. A co do tramwajów... w mieście oczywiście można puścić tramwaje, ale będą w centrum stały w korkach razem z samochodami! nie o to chyba chodzi? @Piotr B: jak nikt nie przeiwdywał tramwajów na kopernika?? a po drugie chyba nie wiesz co piszesz z tym poszerzeniem ulicy lub puszczeniem jedną ze stron...
jeżeli poprowadzicie tramwaje po najbardziej uczęszczanych ciągach i na wydzielonym torowisku (tam gdzie jest to możliwe) to będą one miały sens. pasażerowie zyskaliby możliwość szybkiej podróży do centrum, niezależnie od tego, czy właśnie jest szczyt ruchowy, a centrum nieco odetchnęłoby od spalin
właśnie z tym jest problem, nie ma możliwości wydzielenia torowiska. Lipowa- jakiś idiota zamknął dla ruchu, Sienkiewicza, Piłsudzkiego, Dąbrowskiego, Hetmańska, Kopernika, Legionowa, Mickiewicza - nie ma możliwości, jedynym miejscem przystosowanym pod tramwaje jest nowy tunel, popiełuszki i sikorskiego - a to nie jest centrum. Z drugiej strony w białym nie ma strasznych korków i nie jest daleko do centrum z każdego miejsca
Oj radzioo. Ja nie wiem, co piszę? W przeciwieństwie do Ciebie,widziałem plany. A przez Kopernika można puścić tramwaje (tak jak przez każdą inną ulicę, wystarczy wykopać z nich puszki. Tramwaj był projektowany wtedy, kiedy nikt nie myślał ozamknięciu Lipowej (że zamknęli to dobrze). Miały być w Białym 3 linie łączące sypialnie z centrum i dzielnicą przemysłwą. Jakoś w Warszawie nikt się nie przejmuje, że puszki nie będą miały gdzie jeździć (patrz most śląsko-dąbrowski, gdzie zabronili jeździć samochodom po torowisku i jest tylko jeden pas, zamiast dwóch). Aleco tam. Kiedyś prezydent Blecharczyk powiedział, że i taknigdy w Białym nie będzie tramwajów.
jeżeli poprzez plany rozumiesz rozmieszczenie sieci tramwajowej w białymstoku., to takie widziałem i ja. jeżeli uważasz że wydzielenie jednego pasa pod tramwaje wzamian za ruch kołowy to sposób to jesteś w błędzie.... jak już wspominasz o moście śląsko-dąbrowskim - to stałeś kiedyś tam w korku który przez takie rozwiązanie powstaje?? fakt, porusza sie znacznie szybciej niż na moście grota, ale i tak nie jest fajnie. inna sprawa ze tam tramwaje są od początku i nikt im pasa nie wydzielał. takie rozwiązanie jest cofnięciem się w rozwoju (i temu właśnie nie da sie puścić tramnwajów wszędzie). Lipowa mogłaby być co najwyżej zamknięta dla ruchu samochodowego, autobusy i taxi powinny być tam dopuszczone. zamknięcie głównej ulicy miasta jest debilizmem, taki szczegół....
I tak to wszystko spali na panewce, to jest Bialystok panowie !!! Nie po to robia te remonty teraz zeby potem znowu rozwalac ulice aby wstawiac szyne, chociaż z urzędnikami to nic nie wiadomo. Niech lepiej kupują autobusy hybrydowe
zamknięcie części centrum dla samochodów i pozostawienie tam tylko tramwajów miałoby swoje zalety - uzyskanoby z jednej strony przestrzeń dla pieszych - deptak, z drugiej strony dobrze dostępny komunikacyjnie, za pomocą tramwajów. przy niewielkiej prędkości przejazdu przez owy deptak rozwiązanie spisuje to się doskonale, poprawia jakosć przestrzeni miejskiej, tramwaj bowiem jest bardziej przyjazny pieszym i nie miasta tak jak ulica dla samochodów osobowych. poza tym, współczesne tramwaje są ciche i nie emitowałyby zanieczyszczeń w gęstej zabudowie centrum.
W Białymstoku jest pare szerokich ulicy, przystosowanych do tramwajów, np. Towarowa, Piastowska, Branickiego. A za komuny właśnie planowano linie tramwajowe w Białymstoku. Zajezdnie miały być DWIE: jedna na Pieczurkach, a druga na Fastach, 240 wagonów. Miał być jeszcze jakiś tunel dla tramwajów pod Lipową. Fajnie może by było, gdyby te plany zostały zrealizowane.