Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
To jest Fiat 682 RN2. Miały kierownicę po prawej stronie. Mam do niego instrukcję obsługi po polsku
Ile tego typu wozów było w naszym kraju? Czy był to jakiś pojedynczy kontrakt? W którym roku Polska przyjęła te wozy? Ja miałem możliwość przejechania się tym wozem jeszcze w 1973 (autokar kopalniany).
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Poniewaz naleze do starszego rocznika, pamietam te autobusy. Szukalem zreszta jakies zdjecia, az tu nagle.... Pamietam, ze Fiaty te pojawily sie w roku 1958 i eksploatowane byly w PKS na terenie calego kraju. Byly takze w posiadaniu wielu kopaln na Slasku, ale ich malowanie bylo troche inne (jasniejsze) Od PKS-owskich. Chyba byla to jednorazowa dostawa.
Autobusami tymi miałem przyjemność jeżdzić do szkoły do Warszawy a po skończeniu szkoły pracowałem przy naprawach tych jakże wdzięcznych Fiatów.wyposarzenie tych autobusów we wnątrz było na owe czasy bardzo ładne,same lampki sufitowe posiadały trz rodzaje światła:a minowicie dwa rodzaje oświetlenia białego i jedno nieduże światełko koloru niebieskiego,wszystkie ramki spajające lampki pięknie chromowane,wiekszość wkrętów w autobusie również chromowana a niektóre wkręty pracowały jak gwintownik.Siedzenia posiadały dodatkowe przystawki boczne rozkładane,każde sidzenie z tyłu miało zamontowaną popielniczkę w tym czasie można było w autobusie palić,korbki do opuszczania szyb oraz wiele innych ciekawych części o których już nie pomiętam.
Takie autobusy oraz trochę w innej bardziej luksusowej wersji oosiadała na przełomie lat 60 i 70 Spółdzielnia `Autonaprawa. wZamościu. Prawdopodobnie były odkupione z Orbisu . Pozdrawiam .
Kierowca specjalną "wajcha" otwierał przednie drzwi. W miarę cichy silnik (z przodu pod pokrywą) zapewniał dynamiczną jazdę, nawet w terenie pagórkowatym. Wyprzedzał o pokolenie polską autobusową rzeczywistość. To była frajda przejechać się tym autobusem !!!
Jeździłem tym autobusem w 1965 roku w IV -tym odziale PKS Warszawa.
Mój teść był kierowcą i jeździł takim autobusem jeszcze na początku lat 70 w Hucie Warszawa
O ile wiem, to najwięcej miał zakopiański PKS w latach 1964- 1967. Były wspaniałe! Warszawa dostała 1 w kolorze ciemnozielonym.