Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Numery taborowe strażackich autobusów opisywać tak jak Ty tutaj, z nawiasem? Bo jeden był tak oznaczony i zmieniłem na bez nawiasu
@empi: generalnie jest z tym niezła szopka, czytaj duży problem. Tak naprawdę nie ma na to żadnej normy ani nawet zwyczaju. A w PSP przyjęte jest nieużywanie w ogóle numerów operacyjnych (numery te są używane wyłącznie na samochodach i ustnie) ;] Więc strażacy tego 303[W]21 opisali by po prostu jako GBAt 2,5/34/2,5 - JRG 3. A teraz żeby było śmieszniej, to w zasadzie pojazd ten winno się oznaczać jeszcze inaczej - jako WF 303-21, gdzie W oznacza Warszawę (jako województwo lub region, a F oznacza Straż Pożarną (od Fire Brigade ). Ale to by było za proste Używanych jest 18 liter, gdzie 16 z nich oznacza konkretne województwo (w razie czego mogę podać spis). Dodatkowo Warszawa ma tak wiele jednostek, że ma oddzielną literę! Aczkolwiek i tak podlega pod Komendę Wojewódzką w Warszawie obejmującą całe Mazowsze Również KG PSP ma osobną literkę i jest to litera A. Najlepiej więc podawać numery operacyjne wozów, czyli właśnie te z literką (do wyboru będzie więc: 303-W-21, 303W21 oraz 303[W]21). Po prostu takich GBAt 2,5/34 jest w Polsce kilkaset, za to 303[W]21 to kryptonim niepowtarzalny w skali całego kraju Dlatego w środowisku pożarniczym nieoficjalnie przyjmuje się wersję z literką w kwadratowym nawiasie. Kiedyś, tj. przed 2001 rokiem, było jeszcze inaczej - wóz ten oznaczony byłby jako 010321, gdzie pierwszy człon (01) to województwo, 03 to jednostka, a 21 to typ wozu. Jednak wtedy było to jeszcze bardziej zagmatwane, ponieważ trzeba było zapamiętać 49 pierwszych członów, hehe... ;] W dodatku potem pojawiał się kolejny człon wymienny. Za to w nowym systemie masz dużo prościej, bo wiadomo jakie jest województwo oraz wiadomo jaki jest wóz i tylko czasami trzeba sprawdzić skąd jadą. Zwłaszcza, że większość liter zgodna jest z pierwszą literą rejestracji, oczywiście poza A i M Mam nadzieję, że trochę pomogłem i że teraz wszystko będzie już jasne @Paweł Adamus: z "28 sekund" znanych jest dużo fur Ale faktycznie dużo jeździli z "trójką", bo oni mają przeca siedzibę w budynku Komendy Miejskiej! /kl
@Lipton: możliwe, ale te blachy nawet sklerotyk zapamięta :P Poza tym przypominają mi blachy z mojej Astry
Blachy faktycznie ciekawe i rzeczywiście dość łatwe do zapamiętania Nawet tego nie zauważyłem. /kl
Uzupełnienie elaboratu Liptona o plik.
http://www.sendspace.pl/file/neShSBev/
Dzięki za uzupełnienie! Pisać mi się już więcej nie chciało, a generalnie PSP to również ciekawy temat /kl
PSP i ich działania to naprawdę intersesująca sprawa, na zdjęciu mój ulubiony wozik Renault Midlum, jeżeli chodzi o autokary to wpisuje z nawiasem. Lipton napisał GBAt, prawidłowo można tez pisać GBA. Czasem pisze się GBARt ale to i tak to samo, standartowo GBA(G-gaśniczy; B-beczka, zbiornik; A-autopompa) posiada sprzęt rat. technicznego, szczególnie jeżeli jest to pierwszy wyjazd. Rt- można tłumaczyć jako ratownictwo techniczne. A tak na boku to coś roleta wykrzywiła:) No a co najważniejsze te dwa pojazdy stojące obok siebie to moje ulubione samochody(Solaris, Midlum).
To zdaje się jest "pierwszy wyjazd" z JRG 3. A te GBAt wziąłem z lepszych źródeł niż tylko moja pamięć /kl
Tak pierwszy, on najczęsciej pojawiał się w 28 sekund, tak wogóle to tam zawsze siedziała ekipa telewizyjna. I co jeszcze, ja nie podważam że źle napisałeś oznaczenie tylko oznajmiłem że moze być samo GBA lub GBARt
No ja wiem, że może być. A skoro "28 sekund" kręcili głównie na 'trójce', to nie dziwne, że jeździli przede wszystkim pierwszym wyjazdowym! /kl
Midlumem jeździli do takich akcji banalnych, ale jeśli coś poważniejszego się dzialo jechali takim operacyjnym jakimś. Chyba to był Mercedes Vito. Zresztą ja już nic nie pisze bo to nie jest temeatyka strony
'SLopek" to faktycznie Vito (jeśli chodzi o Komendę Miejską). A jeździli naprawdę różnymi wozami /kl