Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Czy ktoś pamięta, jak było tutaj przed remontem? Ja pamiętam doskonale. Zwrotnice, zakręt w prawo na używaną bocznicę dla awaryjnych tramów. Mało tego: za rozjazdami, prosto było kiedyś skrzyżowanie dwutoru z ul. Piaskowej i nieużywanego jednotoru z ul. Wita Stwosza. Łączył się on z torem bocznicy dla awaryjnych tramów. Jednak nie było nad nim drutu...
Z tego, co pamiętam przed remontem nawet gdyby był drut nad Wita Stwosza to i tak nie dałoby się w nią wjechać - nie było krzyżownicy na przecięciu z torami Piaskowa-pl.Dominikański. Nie było powodu, dla którego mieliby tą krzyżownicę zostawiać podczas budowy drugiego toru na Piaskowej pod koniec lat 70.
Neo: w trakcie przedostatniego remontu Piaskowej usunięto krzyżownicę. Ale przed wspomnianym remontem - jeszcze była (!!!). Doskonale pamiętam, jak jeździłem tędy eNką (linia "9" - aż się łza kręci w oku ) i tramwaj trząsł się i hałasował niemiłosiernie na tej krzyżownicy, następnie trząsł się i hałasował na zwrotnicach, zakręcie oraz na sam koniec na krzyżownicy malutkiego fragmentu toru - pozostałości łącznicy z Oławską.
Aha, przed rozjazdami, na samym zakręcie istniała jeszcze pozostałość starego toru z ulicy Oławskiej (!!!). Ten malutki fragmencik był podłączony do sieci. Rozpoczynał się w miejscu, gdzie kończy się przystanek i zaczyna ulica (po lewej stronie), przecinał tor, po którym jedzie tramwaj widoczny na tym zdjęciu i łączył się zwrotnicą z prawym torem (w kierunku u. Piaskowej).
Czyli jeszcze była zwrotnica do tego toru na Oławskiej. No proszę... a ja myślałem, że ją od razu wywalili.