Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
A tak nieco nie do tematu. W MPK chyba powariowano z racji nowego roku szkolnego. Postanowiono chyba uziemić własne linie "komercyjne" wzorem działań prosto z PKP, czyli poprzez "wygaszenie popytu" (ograniczanie kursowania i udziwacznianie tras). W tym celu:
- "B" w 1-3,5,7 kursuje tylko od Dworca PKP;
- "C","D" w 1-3,5 nie zajeżdza na "Korej", zaś w 6,7 trasa zaczyna się od "Korei", kursów od Dworca PKP w 6,7 brak (to coś jak pociągi w rel. Leszno Górne (nie mylić z Lesznem) - Legnica w RJ 2000/2001 kończące bieg 26 km przed Żaganiem w celu zniechęcenia podróżnych do jeżdżenia na tej trasie);
- "E" nie zajeżdża pod dworzec PKP, a do kościoła na Borkach jedzie tak jak w 2003;
- "F" w 6,7 nie zajeżdża pod dworzec PKP, uwagi co do trasy w te dni jak przy "E";
- "G" - uwagi jak przy "C","D";
- "J" - uwagi jak przy "C", "D";
- "L" - uwagi jak przy "C", "D".
Ja rozumiem, że pod Dworcem PKP jest tłok, mieszkańcy Plant nie chcą pod oknami przystanku, a 1905 Roku będzie nieprzejezdna, ale czy taka pomysłowość ma sens. Według mnie to podcinanie gałęzi na której się siedzi. No chyba, że te linie są całkowicie deficytowe. Ale wtedy to chyba należałoby je od razu zlikwidować, a nie kombinować jak "koń pod górę". A konkurencja już pewnie ręce zaciera z radości.
Czy ktoś zna prawdziwe przyczyny takiej "modernizacji" bo zmian co do C,D,G,J,L w 6 i 7 nie można tłumaczyć remontem 1905 Roku?
Ja dowiedziałem się o tym, gdy dwóch podpitych facetów poprosiło mnie o pomoc w odczytaniu rozkładu linii C na Mireckiego. Złapałem się za głowę, potem zobaczyłem w #1014 mapki opisujące zmiany - pomysł roku!