Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Miesiąc po wykonaniu tego zdjęcia, głogowski oddział WPK Legnica przeistoczył się w samodzielną spółkę.
Nie tak jest dobrze, właśnie o to toczyły się wielkie spory na phototrans.eu.
@empi, ja się już w to nie wtrącam. Dla mnie jest to śmieszne.
To po co to wszystko, po co te historie i inne diabły. W takim razie po co pisać historię MPK Sp. z o.o. Legnica, jak ma być oddzielny WPK Legnica. Widzę że interpretacja co do utrzymywania tych samych firm ma być różna. Mogą być dwie firmy komunikacji miejskiej w Legnicy, choć MPK to przecież ciąg dalszy WPK. Ale nikt się nie pomyli, bo jest MPK i WPK, czyli trudno pomylić literkę M z W. W takim razie sam nie rozumiem co to ma być i o co chodziło? I nie mam na myśli oddziałów, bo tamta sprawa jest zamknięta. Ja się tylko pytam czy teraz znowu mogą być trzy firmy PKS Legnica?, Trzy firmy PKS Głogów?, Trzy firmy PKS Lubin?. Cztery PKS Zielona Góra?. Panowie zamknęliśmy sprawę. Mamy rubrykę informacje dodatkowe, gdzie ustaliliśmy że będziemy tam wpisywać historię firmy. Więc teraz ma być ta sama historia w WPK i MPK Legnica? Jak teraz traktować to wszystko poważnie? Bo wybaczcie mi, ale to co mi było zarzucane odnośnie historii MZK Sp. z o.o. Żagań jest właśnie taką samą sprawą. Proszę bardzo: Historia legnickiej firmy: WPK Legnica -> MPK Sp. z o.o. Legnica, żagańskiej: PKM Zielona Góra O/ Żagań, -> WPKM Zielona Góra O/ Żagań -> MPK Żagań -> MZK Żagań -> MZK Sp. z o.o. Żagań. No fakt, Żagań miał więcej nazw i tylko to dyskwalifikuje Żagań, a Legnicę nie, czy tak? Chciałbym zaznaczyć, że ten komentarz nie ma być żadnym wszczynaniem kolejnej awantury, tylko wskazaniem, że trudno jest coś pokazać, aby miało mieć to jakąś całość. Sprawa tworzenia trzech czy czterech firm komunikacji miejskiej w Zielonej Górze była wynikiem niemożności wskazania kiedy zmieniały się nazwy (PKM, WPKM, MPK i MZK), a będzie kolejna zmiana nazwy bo szykuje się przekształcenie w sp. z o.o. Teraz miało być tak że jest jedna i w historii pokazujemy daty przemian. Tak jest zrobione w MZK Zielona Góra i wszystkie pojazdy przenoszone są do tego ostatniego MZK. Dlaczego w takim razie nie ma być tak w Legnicy? Potraktujcie mój głos poważnie i zauważcie że z nikim nie zamierzam się sprzeczać, więc proszę o spokojną i wyważoną odpowiedź bez żadnych złośliwych uwag. Napisałem ostatnie zdanie dlatego że sami wiecie że potrafimy coś napisać tak że później dochodzi nawet do obrzucania się błotem, a tego nikt z nas nie lubi.
Kapcie z nóg mi spadły. Jakie tłumy na 50, teraz takiej frekwencji już nie uświadczysz.
Ma być WPK, a pole inne informacje w karcie przewoźnika są po to, aby zapisywać zmiany z Sp. z o. o., na sp. j. i podobne. W tym wypadku WPK podzielone zostało na 3 osobne firmy, więc ma zostać. Moim zdaniem należy zamknąć temat.
tak jest zrobione w innych województwach i nie ma tego problemu.
W wałbrzychu jest WPK Wałbrzych do 1991 roku i MPK od 1991 no i komu to przeszkadza.
Zrozumiałem wreszcie w czym rzecz. Nie w samych przekształceniach, a w idei komunikacji miejskiej, którą to uważacie że trzeba pokazać inaczej niż chociażby PKS. Przychylam się do tego, ponieważ prawie każdy z nas zawsze na początku swego zainteresowania autobusami, przede wszystkim patrzył na autobusy miejskie. To ma sens, więc hurra. @Michalbc. Nie na trzy, tylko na dwie. Oprócz legnickiego MPK, i głogowskiego KM nikt trzeciej firmy nie widział. Poza tym to nie podzieliły, tylko wydzieliła się KM Sp. z o.o. Głogów i to w 1995 roku, dopiero w styczniu 1996 WPK Legnica przekształciło się w MPK Sp. z o.o. Legnica. Ale jakby szczegółów było dosyć - WPK Legnica zostaje na phototrans.eu, jak również WPKM Zielona Góra zostaje na phototrans.eu. Wszystkie PKS mają być po jednej firmie, czyli PKS Zielona Góra Sp. z o.o., PKS Nowa Sól Sp. z o.o., PKS S.A. Żary, Intertrans PKS S.A. Głogów, PKS Lubin S.A. i PKS Trans-Pol Sp. z o.o. Legnica. Z dawnego WPKM Zielona Góra ma być po jednym przewoźniku MZK Zielona Góra, MZK Nowa Sól, MZK Żagań. Sprawa jasna, więcej na ten temat nic już nie napiszę:).
@Remik: Chyba jednak nadal nie rozumiemy się. Nie chodzi o różnicowanie PKSów i KM. Cała rzecz w tym, żeby nie wpisywać na phototrans.eu KAŻDEJ zmiany zachodzącej własnościowej przewoźnika lub związanej z nazewnictwem, ale tylko te znaczące. Jeżeli zmiana polegała na dodaniu albo odjęciu do/od skrótu jednej literki, to można to pominąć - co z punktu widzenia takiej bazy danych pojazdów wnosi nam przekształcenie z PKS na PKS sp. z o. o.? Wystarczy to wpisać w innych informacjach i wszystko gra, pojazdy nadal są kojarzone z realnie istniejącą tą samą firmą. Jeżeli natomiast w firmę wszedł zachodni inwestor, zmieniając przy tym markę, to jest już coś innego. Natomiast WPK to jest twór składający się z kilku zakładów komunikacji miejskiej, więc siłą rzeczy nie jest równoznaczny z nimi. A ten Ikarus jest w KM Głogów od 1995, a nie od 1986 - w 1986 roku nie istniała firma KM.
Od dziś wpisujemy tak: np: Ikarus, który przybył do WPK Legnica o/Głogów w roku 1986:
1986-1995-WPK Legnica
1995-2008-KM Głogów
Traktujemy to jak dwie różne firmy i nie wpisujemy nic innego.
No właśnie @empi. Nie rozumiemy się dlatego, że zmiana własnościowa, to zmiana własnościowa, nie ważne czy wchodzi inwestor zagraniczny, czy inwestor rodzimy, czy z kolei prywatyzacja poprzez przekształcenie w spółkę pracowniczą, jak również przekształcenie z zakładu budżetowego na spółkę ze 100% udziałem miasta, gminy czy skarbu państwa. Nikt nie zmienia takich firm dla samej zmiany nazwy, jak z twojego komentarza można to zrozumieć i żadna firma będąca przedmiotem moich hobbystycznych zainteresowań nie zmieniła nazwy dla samej zmiany nazwy, tylko dlatego że zaistniały przekształcenia własnościowe . Chyba że jakiś Pan Ziutek zmieni nazwę swojej prywatnej firmy dla własnego widzimisię. Więc te argumenty do mnie nie trafiają, ale jak napisałem wyżej, rozumiem o co chodzi na phototrans.eu aby rozgraniczyć przekształcenie byłych wojewódzkich przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, które miały oddziały w mniejszych miastach, a nie rozgraniczać takich samych zmian z byłymi KPKS-ami. Choć są też podobne przykłady wyodrębniania Placówek terenowych PKS z byłych KPKS lub nawet PPKS (Transhand Słubice powstało z wyodrębnienia byłej Placówki terenowej PPKS Gorzów Wielkopolski w Słubicach, a nie PKS Gorzów Wilkp sp. z o.o.). I też taką samą prawdą jest że w veoli Toruń nie jeździły ogórki i w PKS Zielona Góra nie było IK4VP (tylko w KPKS i PPKS) jak w KM Głogów nie było aut od 1986 roku. I nie chodziło o to żeby wykazywać te auta od 1986 roku, tylko o to że myśląc iż nie będzie WPK Legnica na phototrans.eu łącząc historię i tradycję WPK i KM wpisywałem że były od 1986 roku. A teraz sprawa jest jasna WPK jest na phototrans.eu więc auta w KM będą i są od 1995 roku tak jak utworzono tą spółkę z wyodrębnienia oddziału OTE głogów z WPK Legnica. Dlatego już sprawa zakończona, od wczoraj nie ma też w końcu na phototrans.eu PKM Zielona Góra, KPKS Zielona Góra i KPKS Lubin, wszystkie auta przeniesiono do odpowiedniego PKS i WPKM, teraz przenoszę dane z MPK Zielona Góra do MZK i z PPKS Zielona Góra i PPKS Lubin do odpowiednich PKS. Acha to do pana @Michalbc. Z WPK Legnica wyodrębniono tylko dwie firmy a nie trzy, a WPK istniało do 18.12.1995 roku, a nie do 1996 roku, więc auta w WPK mają być na phototrans.eu tylko do 1995 roku, i dalej w MPK od 1995 roku.
Jeszcze malutkie uzupełnienie. Ja te ustalenia na phototrans.eu traktuję jako szeroko pojęty kompromis, aby ułatwiało to użytkowanie przez phototrans.eu-owiczów poruszanie się po fotogalerii. Cieszę się że są pola dodatkowe, gdzie napisaliśmy z @Karosą historię do prawie wszystkich naszych firm. Uważam że dzięki tym zapisom użytkownicy beż trudu powinni odczytać w jakich latach się nazywały. Ponadto w powiększonych polach info dodatkowe do pojazdów można z powodzeniem napisać w jakich PKS jeździły.
Za nim stoi i wdzięczy się #1049. W Głogowie był też Ikarus 280 o nr tab. #1068 (ostatni Ikarus w ewidencji WPK Legnica). Kupiony został w 1992 roku po odbudowie w LZNS w Lublinie. Nie mylić z #1058.
W 1995 roku zmieniono mu nr na #468.
To były czasy,kiedy to BIS-ówki "50" i "57" jezdziły w parze
Macie jakieś zdjęcia PR-ów, migów, Ikarusów z głogowskiego oddziału WPK Legnica z lat 80-tych i 90-tych?