Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Mam parę wątpliwości odnośnie Twojego opisu. Zaczynając od celowości (rzekomego) posiadania aż tylu autobusów demonstracyjnych, choć nie przeczę temu, że ich właścicielem była Scania Polska. Intrygujące dla mnie są "rygorystyczne próby", o których chętnie dowiedziałbym się więcej. Mam też pewne podejrzenia odnośnie pojemności zbiorników paliwa. Przypadkiem nie mają one pojemności 400 litrów? (choć tu nie jestem pewien swojej racji) P.S. Przypadkiem w 2009 roku nie stało na terenie fabryki 5 białych OmniCity? Część z nich może tam nadal stać.
Melon: Na terenie nie ma żadnych białych OmniCity - owszem, kiedyś były, ale trzy się rozeszły nie wiadomo gdzie, a dwie najprawdopodobniej nadal stoją w serwisie Scanii w Głobinie.
@Melon - W marcu 2008 roku wyprodukowano 4 lub 5 autobusów demo. Wg moich informacji przechodziły one testy pod Warszawą. Chodziło w nich głównie o ekologię, czyli normę Euro, ale także przyspieszenie, przełożenia, komfort jazdy po nierównościach itd, itp. Co do zbiornika paliwa - dostępne są wersje pojemnościowe od 200 do 500 litrów. Mi się wydawało, że pomieści 300 litrów, ale również mogę się mylić. W 27 tygodniu 2009 roku (końcówka czerwca) było 5 Scanii demonstracyjnych wyprodukowanych dla Scania Polska SA.
Notabene posiadam ich tablice próbne oraz nr VIN. Jak chcesz to mogę te dane podesłać na PW.
@Patryk: Wiedziałem, że jakieś musiały tam być. :P
@Michał K.: Co do testów, to nic o nich nie słyszałem, ale też nie szukałem na ten temat informacji, ale da się to ustalić. Porównaj zabudowy zbiorników w wozach PKS-u Grodzisk Mazowiecki (400 litrów) i wozu GS 43289 (wg. posiadanej przeze mnie specyfikacji 350 litrów) oraz tymi na zdjęciu wozu 502 z Opola. Scania Polska według mojej wiedzy posiada tylko dwa wozy "demo" z rodziny OmniCity. Wozy o których wspominasz prawdopodobnie były trochę inaczej opisane niż jako "demo". Jeśli to nie problem, to chętnie poznałbym dane tych wozów. Powinny niedługo wypłynąć u któregoś przewoźnika.