Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Amalio, zapraszam do nas Przejedź się naszym MAN-em #214, to zmienisz zdanie
Kierowca pozdrawia? A z boku chyba Pan z kontroli
Owszem, kierowca pozdrawia, ale raczej kolegę z PKMu który jechał Solarisem z naprzeciwka
@PKM: Nie, ten z boku to kierowca który najczęściej jeździ na 1.
W poprzednim przetargu był wymóg "strefy komory silnika izolowanej dźwiękowo" domniemam że w najnowszym przetargu też taki wymóg będzie więc jakieś głośne Autosany nie będą mogły wygrać W ogóle raczej nie sądzę aby wygrała jakaś inna firma niż Solaris. Mimo że firma ta ma droższe przeguby od Mercedesa to tanie solówki Solarisa sprawiają ze firma wygrywa przetargi. Ciekawe jakby Świerklaniec zrobił jeden przetarg z dwoma osobnymi zadaniami na solówki i przeguby. Może byłoby tak jak w Krakowie, dostawy krótkich Solarisów i przegubowych Citaro G.
No nie wiem czy Citara G są takie tanie. PKM Gliwice ogłosił przetarg na 20 przegubów i Mercedes chce im wcisnąć Conecta. Widocznie Mercedes ma w tym wielki interes by sprzedać je w Krakowie taniej.
Po tych wszystkich negatywnych komentarzach a propos M12LE postanowiłem wybrać się do GOPu i osobiście się nim przejechać. Tak też zrobiłem. Wnioski? Istotnie, silnik pracuje bardzo głośno, tak że po kilkunastu minutach jazdy zaczęła mnie boleć głowa. Dodatkowo, cały zespół napędowy jest dość mulasty - bardzo powoli rusza i sprawia wrażenie, jakby był to dla niego spory wysiłek. Prawdopodobnie źle został dobrany zestaw silnik+skrzynia biegów+most napędowy. Może warto jednak postawić na częściej stosowane w autobusach miejskich skrzynie Voith i standardowy most napędowy ZF A-132 w miejsce tej dziwnej, pół-portalowej konstrukcji. Zapewne trzeba by wówczas zrobić jednak dwa stopnie w przejściu, ale może byłaby szersza oferta przekładni o różnych przełożeniach. Oczywiście wyciszenia i wytłumienia wymaga sam silnik, obecny poziom hałasu jest absolutnie nieakceptowalny. I moim zdaniem, jeśli chodzi o wady tego pojazdu, to by było wszystko. Pozostałe wady wymienione przez superobiektywnego hipereksperta Amalio to jego radosna twórczość. Wnętrze jest przestronne (duża rzeźnia), ma wygodne fotele, na mocowaniu poręczy z fotelami widać gumowe okładziny, które zapobiegają trzeszczeniu. Pomimo dość sztywnego zawieszenia, wnętrze wcale się nie telepie i nie stuka, jedynie przy najechaniu na nierówność coś tam dwa razy skrzypnie, ale tego nie da się uniknąć na naszych drogach. Delikatnie trzeszczą (przy najechaniu na nierówność) także obudowy mechanizmów drzwiowych. Stelaż, do którego przymocowano panel nad stanowiskiem kierowcy został osłonięty zabudową z tworzywa, także wygląda to już znacznie bardziej cywilizowanie. Pozostał natomiast stelaż, do którego przymocowano wewnętrzny wyświetlacz, co jednak psuje trochę wrażenie. Szybki umieszczone ponad standardowymi szybami bocznymi powodują, że wnętrze jest bardzo jasne, a jadąc na tylnym fotelu (np. nad silnikiem) czy stojąc w tylnej, wysokopodłogowej części można swobodnie obserwować drogę. Podsumowując - zespół napędowy do wymiany, cała reszta - zupełnie przyzwoita. Natomiast panu superobiektywnemu hiperekspertowi Amalio radzę sprawdzić w słowniku, co w języku polskim oznacza wyraz "epicki". To tyle ode mnie. Pozdrawiam.
@Dr Amalio Rai Conecto LF G ma chyba tylko do 148 miejsc więc nie może być zaoferowany PKM Gliwice. Co do samego Conecto to czytając komentarze na phototrans.eu można wywnioskować że Mercedes nie stara się w ogóle przy tym modelu,montuje zbyt słaby 300 konny silnik, (nie znam się ale w przegubie wydaje mi się że powinno być w takim przegubie minimum 350 KM, zwłaszcza ze u nas w wielu miasta o górniczych tradycjach drogi się zapadając tworząc czasem spore wniesienia do pokonania) oraz lekceważy wymagania SIWZ. Jakbym był zamawiającym to na żadne ustępstwa bym nie poszedł, autobus ma być taki jaki się zamówiło.
@tantus jechałem tym autobusem siedemdziesiąt minut i widziałem co się z nim działo - no właśnie. Od małych nierówności autobus już trzeszczy, a na coraz większych zaczyna się telepać poręcz nad rzeźnią, ścianka działowa przy ostatnich drzwiach, a inne elementy w mniejszym stopniu. Wnętrze coraz bardziej trzeszczy aż w końcu na porządnych poprzecznych dziurach coś z tyłu autobusu tak trzaska jakby to był odgłos łamanego plastiku. To co napisałem tu i na KMFie mogę powtórzyć zawsze i wszędzie i radzę Ci jako "super obiektywnemu" źródłu przestać koloryzować na rzecz Autosana, bo to zwyczajne kłamstwo na co mam teraz dowód, bo jechałem i wiem jak pracuje ten autobus. Ty zawsze wielki mędrzec mówisz jaki to Autosan nie jest, oczywiście wszelkie zarzuty są bezpodstawne, a teraz mam niezbity dowód na to, że jest inaczej Kończ waść i wstydu oszczędź
@Igor wystarczy spojrzeć na rybnickie Conecta. Pojemność została naciągnięta wręcz nieprzyzwoicie(po prostu mają wpisane wyssane z palca wartości). Byleby autobus się załapał na przetarg, więc może historia się powtórzy.
A Transgór Rybnik to jakiś w ogóle przetarg ogłaszał ? To jest spółka komunalna czy prywatna ? W sumie zobaczymy czy EvoBus wygra w Gliwicach. Po ostatnich zmianach SIWZ raczej już przesądzono że PKM Gliwice sobie Mercedesa nie życzą
15 pkt za najdłuższą gwarancję na nadwozie pojazdu. Znowu opierając się na necie Solaris chyba ma 15 letnią a Mercedes 10 letnią.
@Igor przetarg ogłosił ZTZ Rybnik na linie. Były rzecz jasna ściśle określone wymogi co do pojemności taboru. No to Transgór zamówił Conecta, a Mercedes "rozciągnął" autobusy na tyle, że z czego pamiętam są w stanie pomieścić 3 wózki inwalidzkie :P Co do Gliwic, to Mercedes się odwołał od SIWZu i nie zauważyłem by coś w tej sprawie się zmieniło na korzyść lub niekorzyść
Dzięki za wyjaśnienie Właśnie sprawdziłem. To by się zgadzało. Normalnie w krótkim Conecto jest 94 miejsc przy czym miejsca jest na 2 wózki. Może po wywaleniu siedzeń i zwiększeniu tym samym tej tzw. "rzeźni" udało się uzyskać te wymagane 100 miejsc. Ale Gliwice właśnie pozmieniało zapisy w SIWZ. A EvoBus nie protestuje tylko o to że dostawca według PKM Gliwice musi być producentem ?
Co do rybnickich Conecto to jest to zwyczajny przekręt - nic ponadto Co do przetargu, to z czego ja rozumiem chodzi im o to, że autobusy muszą być wyprodukowane w Unii. Jak wiemy Conecto powstaje po za nią
Ja tam nie widzę przekrętu. Po prostu zwiększono pojemność kosztem miejsc siedzących. W Polsce urzędnicy wolą jakieś pseudowartości od tych realnych. Tak juz na koniec wracając do Świerklańca to chciałbym conajmniej wygranej Solarisa na solówkach i EvoBusa z Citaro lub MANa z Lion`City G na przegubach.
P.S Planują jakieś jeszcze testery w Świerklańcu ?
@Igor, większość przegubów jeżdżących po Polsce ma właśnie ok. 300-310KM i sobie naprawdę nieźle radzą, oprócz mocy ważna jest też krzywa przebiegu momentu obrotowego, skrzynia biegów i przełożenie przekładni głównej.
Co sie dzieje z tym Autosanem ze nie ma wiecej zdjec? Juz wrocil do fabryki czy sie zepsol?
Dziś o godzinie 18.12 widziany w Tarnowie na Al. Jana Pawła II.
Wyświetlacz "Autosan SA"
Czyli czekamy na kolejne zdjecia z okolic tarnowa:):):)