Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
To jest trzeci wagon o numerze 36 w Grudziądzu. Pierwszy trafił z Łodzi w 1981 roku, był to zmodernizowany wagon 5N na jednokierunkowy z drzwiami harmonijkowymi. Został on skasowany najpóźniej w 1986 roku, a jego numer otrzymał techniczny wóz 2N2 (?), który spłonął w pożarze zajezdni 5.09.1993 roku. Na początku 1994 roku MZK Bydgoszcz przekazał bezpłatnie wagon 5N #450, który widzicie na zdjęciu. Potocznie jest nazywany Biedronką.
Gwoli ścisłości to jest 2N.
Najpierw był wagon doczepny z nr 36, zbudowany w 1911, potem z nr 36 jezdził wagon ex Łódź 2N z harmonijkowymi drzwiami. Spalona 2N-ka miała nr 17. Potem Bydgoszcz przekazała ten 2N.
Ten wóz niech zostanie historycznym, niech pomalują mu ściany na czerwony kolor, a na techniczny niech zostanie przeznaczony 37. W 1 czerwcu 2003 roku wóz (bodajże) 46 jechał tyłem od zajezdni do ul. Zachodniej ze sprzęgami, by ściągnąć zepsutego 72, więc jednokierunkowy wóz może być technicznym jak w Elblągu.
Ano zgadza sie wagon #46 1.06.2003 zasuwal tylem przez cale miasto niemal bylem na miejscu tego wykolejenia i pamietam ze potem stworzyli z tego fajny sklad 46+72+43 hehe drugi raz widzialem wtedy trojsklad w Grudziadzu :P
Ja za to pamiętam, że kidyś jeździły trójskłady enek liniowo
43 miał pachać 72 do zajezdni ale uznali, że lepiej i bezpieczniej będzie go pociągnąć i przyjachał 46. I NA 100% SKŁAD 46/72/43 NIE PRZEJECHAŁ ANI CENTYMETRA . Mam nawet na zdjęciu jak 72 jest ciągnięty tylko przez 46
Nie twierdze ze tak nie bylo bo po prostu w momencie kiedy bylem w miejscu wykolejenia taki sklad byl zestawiony nie wiem co sie potem dzialo czy jechali takim skladem czy nie
Dobra, dobra ja też się wcale nie gniewam. Ale już w tym pięknym czasopismie Przystanek czytałem twój artykuł i tam tez było źle.
No zgadza sie a wyniknelo to tylko dlatego ze nie mialem mozliwosci zostac do konca calej akcji
O teraz kłótnia! ja żem zcytał o tym trójskładzie w Przystanku. A zdjęcia tego składu chętnie obejrzę. Czekam.
Akurat ja zdjec skladu nie posiadam ale fotki z wykolejenia mam niestety udostepnic nie moge bo wiadomo prawa autorskie :(
No to skontaktuj się z jego autorem.
Zdjecie nabralo wartosci historycznej eNka stoi sobie w zajezdni w nowym malowaniu zakladowym oczywiscie wyglada moim zdaniem bardzo fajnie
ile może kosztować taki tramwaj?
Rok produkcji 1956
W Bydgoszczy z nr 6, potem 450