Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
To jest najstarszy PR110M jeżdżący obecnie ze starego komunistycznego siedemnastego okręgu PKS. Jest wyprodukowany w 1984 roku. W roku 1989 miał remont w KPNA, a w 1993 odbudowę w Jelczu. Ok. roku 1999 poddany kosmetyce w Lubinie i jak widać po poprawkach naprawiany po jakimś wypadku. Miał poprzednią rejestrację LGE 709C. Pochodzi z dostawy Jelczy PR110M z przełomu sierpnia i września 1984 roku. Numery Z40107 - Lubin, Z40108 - Zielona Góra, Z40109 - Żary P.t. Żagań, Z40110-Z40111 - Głogów, Z40112 - j.w., Z40115-Z40116 - Zielona Góra P.t. Krosno Odrzańskie.
Proponuję zostawić na szczególną wartość historyczną, ponieważ nie wiem czy przeżyje następną naprawę.
macie cos do autora leszcze ?
Tak, karasiu.
Ten Jelczyk ma już przejechane 2 miliony trzysta tysięcy km przebiegu. Jak dla mnie, na Jelcza rekord świata.
Szczerze mówiąc nie wiem, ale obecnie ma silnik ze zlikwidowanego Zemuna.
a szkoda... wielka szkoda
jezdzi jeszcze?
Już nie jeździ
Ile wcześniej było miejskich PR110 w KPKS Lubinie?
W WPPKS i KPKS O/Lubin było: 5 szt. Jelczy PR110U o numerach: Z00056, Z00057, Z00058, Z00059 i Z00142 z 1980 roku. Oraz 7 szt. Jelczy PR110M o numerach Z30108, Z30109 i Z30119 z 1983 roku i Z40107, Z40112, Z40128 i Z40129 z 1984 roku.
Nie wszystkie, a raczej tak. Te z 1980 roku, to nie wiem, bo jak przyszły z fabryki, to byłem za mały żeby jeździć na autobusy, poza tym w 1980 i do 1985 roku interesowałem się tylko autobusami miejskimi z Zielonej Góry, ale. W Sulechowie był Jelcz PR110U, który do roku 1988 jeździł w fabrycznym malowaniu, to był Z00170 czyli też z 1980 roku i on był kremowo-czerwony. Autobusy Z30108, Z30109 i Z30119 były prawdopodobnie też kremowo-czerwone, bo te w Zielonej Górze i w Żarach z tej samej dostawy takie były. Pojazdy Z40107 i Z40112 prawdopodobnie kremowo-granatowe, jak reszta z tej dostawy w innych oddziałach (Zielona Góra, Żary, Głogów). A Z40128 i Z40129 kremowo-niebieskie jak analogicznie wyżej opisane. Co ciekawe odcień niebieskiego w tych pojazdach, przynajmniej w Zielonej Górze i Żarach na poszczególnych egzemplarzach był różny.
Autobusy Z30119 i Z40107 po odbudowie w Jelczu w 1989 roku były kremowo-czerwone, a Z30108 i Z40112 po odbudowie w Jelczu w 1993 roku były kremowo-żółte. Dopiero po 1995 roku jak PPKS Lubin zastąpił WPK Legnica na miejskiej w Lubinie, autobusy najpierw przemalowano, a później podczas pseudo NG przeprowadzanych w Lubinie otrzymały taki wygląd jaki znamy ze zdjęć. Wcześniej, czyli gdzieś do 1991 roku z całego regionu jak zaobserwowałem po NG głównie w LZNS Lublin, i KPNA, to różnie pojazdy były malowane. NP krośnieńskie Z00055 na kremowo-niebieski, Z00054 kremowo-brązowy, Z00170 kremowo-zielono szary. A lubiński Z00142 na fiołkowo-morsko-bladoszary. Większość żarskich i głogowskich po NG była kremowo lub szaro-niebieska w różnych odcieniach. Niektóre nie miały pasa pod szybami. NG doczekało tylko ok. 3/4 PR-ów.