Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Myjka to pikuś. Nasi eksperci z magistratu wzięli się za modernizację komunikacji miejskiej. Nowiny Jeleniogórskie opublikowały projekt zmian. I tak likwidacji ulegną linie: 14,17,20,23,26,27. Ale to nie koniec cięć. Na "1" do odstrzału idzie 8 par kursów w dni robocze, na "2" 8 par w dni robocze i 6 w soboty, na "15" trzy pary w dni wolne. No i zasadnicze zmiany na pozostałych liniach tj. "3" skończy bieg na Dworcu PKP. Tylko szczytowe kursy dojadą przez Zabobrze na Karola Miarki. Linia "4" skrócona do Apteki "Pod Koroną" ( tam przesiadki na "6") Linia "9" z Piechowic dojedzie tylko na Sobieszów ( podróż do centrum miasta linią "7") Linia "10" zostanie wycofana z odcinka od Ronda do Wojska Pl/ Kochanowskiego, a więc od Ogińskiego pojedzie Złotniczą do Dworca. Linia "12"- nie będzie już kursów na Podchorążych plus likwidacja 12 par w dni robocze i 5 w pozostałe. Linia "25"- kursy tylko w szczycie. Nowymi trasami pojadą: linia "16" Wiejska, Moniuszki, SP11, Sygietyńskiego, Małcużyńskiego, Kiepury, Grunwaldzka, Podchorążych a także linia "33" Łomnica Szkoła, Łomnicka, Kozia W. Pola, Różyckiego, Jana Pawła II, Dworzec PKS. Poza tym dwie nowe linie autobusowe; pospieszna na trasie Kiepury- Sobieszów a także ta ciekawsza : Osiedle XX lecia, Staszica, Rataja, Sobieszowska, Lubańska, Trasa Czeska, Karola Miarki, Powstańców Wlkp, Wolności, Wojska Pl, Dworzec PKP. W sumie czeka nas rewolucja. I to nie ostatnia. Pod koniec roku miasto zdecyduje co z podmiejskimi "5","18", "19" i kursująca po Piechowicach "13"
niesamowite rzeczy piszesz @Marek z Jeleniej
mam nadzieję, że większość tych zmian to tylko projekt
jaki sens miałoby istnienie linii nr3?
"13" nie powinni ruszyć bo jest w całości finansowana przez UM Piechowice, ale może to ja się mylę.
@axzez: akurat skrócenie trasy "3" ma sens. Poza godzinami szczytu na odcinku od Ronda pod dworzec PKS wozi ona powietrze . Niemal wszyscy pasażerowie wysiadają na tunelu albo Rondzie i przesiadają się na inne linie. Zmiana trasy "16" też wydaje się sensowna/ W obecnej postaci ta linia dubluje "7" i też nie powala ilością pasażerów. Ale skrócenie "9" to już poroniony pomysł tak jak i zmiany na '33" Nie wiem komu ta linia ma służyć.
@Marek z Jeleniej: Ok, tak to ma sens, ja zrozumiałem że będzie to trasa Karola Miarki - Dworzec PKP. Sorki, ale z wrażenia źle przeczytałem Przy likwidacji "12" na Podchorążych linia "16" będzie miała zdecydowanie większą wartość dla podróżnych niż teraz.
Niektóre zmiany są sensowne. Medal ma dwie strony. Radni żądają obniżenia kosztów funkcjonowania transportu poprzez znaczny spadek ilości wozokilometrów. A nie ta się tego zrobić bez cięcia kursów. Lepiej więc skrócić trasy części linii, albo zmienić ich trasy (np "10") jednocześnie stwarzając możliwości przesiadki na przystankach węzłowych. Takie działania podejmuje się we wszyskich miastach. Chociaż wycofanie "9" z przejazdu przez Jelenią Górę wydaje się być kontrowersyjne. Ja najbardziej obawiam się nowego roku, kiedy gminy zdecydują o przedłużenu porozumienia międzygminnego z Jelenią Górą. Wtedy może się okazać, że busiarnia całkowicie opanuje wszystkie okoliczne miejscowości.
To są głupoty , lini nie będą likwidować , nawet chcą przyjąć trzech ludzi na stanowisko kierowcy więc to się nie trzyma kupy...
A co ma zatrudnienie kierowców do likwidacjii linii. Do tej pory braki kadrowe były łatane nadgodzinami.Trzech nowych kierowców nie spowoduje zahamowania cięć, które są wymuszone przez deficyt miasta a także konieczność przebudowy układu komunikacyjnego. Likwidacja takiej "16" nasuwa się sama. Ta linia w obcenym kształcie jest nikomu niepotrzebna. Linie podmiejskie- ich los leży w rękach gmin. a poza Piechowicami, które deklarują pozostanie w porozumieniu komunikacyjnym, pozostałe rozważają szukanie tańszych operatorów. Zmiany nastąpią- jedyne co może się różnić to mniejszy ich skala.
No no , niedługo to Mzk zbankrutuje wg. ciebie . Bzdury piszesz i tyle , Mzk się rozbudowuje a nie bankrutuje ...